Data
08 de April de 2023

Més de la meitat de les persones usuàries accedeix a una estació o parada de Metrovalencia en un radi de 500 metres

  • Els clients empren 8,1 minuts de mitjana des del seu punt d’origen fins a FGV i 7,7 minuts des del metro- o tramvia fins a la seua destinaci
  • El 86,5% dels viatgers acudeix a les estacions a peu i el 90,1% arriba també caminant al seu destí

Més de la meitat de les persones usuàries de Metrovalencia, en concret el 54,6%, accedeix a la xarxa de metro i tramvia en un radi de 500 metres, percentatge que s’amplia fins al 81,1% si la distància s’engrandeix fins a un quilòmetre, segons les dades recollides en l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC).

El percentatge, lògicament, s’incrementa segons augmenta la distància entre el punt d’origen del viatger i les estacions i parades de Metrovalencia. D’aquesta manera, el 4.9% es desplaça fins a 100 metres per a moure’s després amb FGV; el 14.9% fins a 200 metres; el 22,7% fins a 300 metres; el 27% fins a 400 metres; el 54,6% fins a 500 metres; el 57,3% fins a 600 metres; el 81,1% fins a 1 km; el 87,4% fins a 1,5 km; el 92,6% fins a 3 km i el cent per cent més de 3 km.

La mitjana de temps emprat entre l’origen del viatge fins a les estacions i parades de Metrovalencia s’estipula en 8,1 minuts i, des de les instal·lacions d’FGV fins al punt de destinació, en 7,7 minuts.

Aquest accés a les estacions i parades se sol realitzar, en el 86,5% dels casos, a peu, cosa que significa una mitjana de 8,1 minuts; en EMT el 3,7%, amb 17,1 minuts de desplaçament; amb cotxe o moto el 3,4%, amb 11,6 minuts de temps mitjà; en Rodalia de Renfe el 1,8%, amb 42,5 minuts de mitjana; en un altre autobús el 1,1%, amb 19,5 minuts; amb bici el 0,8 per cent, amb 6,6 minuts i, en altres mitjans com a tren, taxi, etcètera, el 2.7% per cent, amb 15,2 minuts de mitjana.

Els temps emprats en eixir de Metrovalencia i acudir al punt de destinació es concreten en el 90,1% que prossegueix el seu viatge a peu, la qual cosa li suposa a l’usuari recórrer caminant 7,7 minuts de mitjana; el 3,7% amb cotxe o moto, amb 11,9 minuts de desplaçament; el 1,6% en altres mitjans com a tren, taxi, etcètera, amb 12,8 minuts de mitjana; el 1,6% per cent en l’EMT, amb 17,9 minuts; el 1,1% amb autobús que no siga EMT, amb 16,8 minuts; l’1% en Rodalia de Renfe, amb 36,6 minuts de temps mitjà; i el 0,9% amb bici, amb una mitjana de 9,7 minuts.

El tramvia, l’accés més directe

Si la comparativa es desglossa per línies, la Línia 4 (Mas del Rosari-Doctor Lluch) és la que ofereix un desplaçament menor, quant al temps, a les persones usuàries des dels seus respectius punts d’origen, amb una mitjana de 7,01 minuts; seguida la nova Línia 10 (Alacant-Natzaret), amb 7,17 minuts; i la Línia 9 de metre (Alboraia Peris Aragó-Riba-roja de Túria), amb 7,74 minuts.

Després se situen la Línia 7 (Marítim-Torrent Avinguda) amb 7,88 minuts; la Línia 3 (Aeroport-Rabelbunyol), amb 8,11 minuts; la Línia 1 (Bétera-Castelló) amb 8,20 minuts; la Línia 5 (Marítim-Aeroport) amb 8,47 minuts; la Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda) amb 8,70 minuts; i la Línia 6 (Tossal del Rei-Marítim) i la Línia 8 (Marítim-Neptú), amb 9,01 minuts ambdues.

En el 93,6% dels casos, la distància en la L10 es recorre a peu, percentatge que és del 91,8 per cent caminant en la L4; del 90,4% en la L7; del 87,9% en les L6 i L8; del 85,6% en la L1; del 85,1% en la L5; del 85% en la L3; del 84,6% en la L2 i del 83,2% en la Línia 9.

 

Notícies relacionades

18 - 03 - 2024

Els metros i tramvies de Metrovalencia recorreran en els principals dies de Falles 700.000 km, l’equivalent a 17,3 vegades la volta al món

FGV posa en circulació 2.358 servicis especials i 9.517 ordinaris els dies 15, 16, 17, 18, 19 i matinada del...
01 - 01 - 2024

Metrovalencia àmplia el servici amb motiu del partit de Lliga entre València CF i Vila-real CF

El dispositiu previst incorpora circulacions addicionals després de la finalització de la trobada que comença a les 21.30 hores a...
29 - 12 - 2023

FGV amplia el servici nocturn de Metrovalencia durant Nit de Cap d’Any fins al matí de l’1 de gener

Les circulacions addicionals permeten mantindre el pas de trens i tramvies des de la nit del 31 de desembre fins...