Data
20 de February de 2017

Més de la mitat dels usuaris del TRAM d’Alacant viatja per motius de treball o estudis

La 36,7 per cent es desplaça per motiu de treball i el 24,6 % per estudis
 
El 52,1 per cent residix a Alacant ciutat i un 49,1 % en altres municipis de la demarcació

Més de la mitat dels usuaris del TRAM d’Alacant viatja per motius de treball o estudi, segons es desprén dels resultats obtinguts en l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC), realitzat el passat mes de setembre, després d’efectuar 1.515 entrevistes amb un marge d’error estadístic del +1,8% amb un interval de confiança del 95,5%
L’estudi permet assenyalar que el 36,7 % dels usuaris del TRAM d’Alacant es desplaça en este sistema de transport per motius de treball i el 24,6 % per estudis. Ambdós prioritats acumulen el 61,3 % del total de desplaçaments. A continuació se situen l’oci (passejar, cine, menjar…), amb el 13,7 %; seguit per les visites a familiars i amics, amb el 9,2 %; la resta fa referència a gestions, compres i turisme.
 
Sobre l’ús del TRAM d’Alacant, l’informe assenyala que el 57,3 % dels clients ho utilitzen diàriament en les jornades laborables, dos o tres dies a la setmana el 24 %, una vegada a la setmana el 7,9 % i una vegada cada quinze dies o cada mes el 4,6 %. La mitjana d’utilització del metropolità és de 3,6 dies a la setmana.
 
Quant al nombre de viatges que es duen a terme setmanalment, l’enquesta assenyala que, fins a quatre viatges, ho realitzen el 29,7 % dels usuaris; deu viatges, el 24,8 %; entre cinc i nou viatges, el 20,7 %; entre onze i dènou viatges, el 16,1 % i vint o més viatges, el 4,4 %. La mitjana és de 7,7 viatges a la setmana.
 
Respecte al lloc de residència dels viatgers, un 52,1 %, residix en la capital i el 49,1 % en la resta de la demarcació. El 2,4 % és d’una altra província d’Espanya i el 1,8 % viu en l’estranger.
 
Entre els residents del TRAM de fora de la capital destaca El Campello, que aporta el 12,7 % del total de viatgers; Sant Vicent del Raspeig, amb el 10,1 %; La Vila Joiosa, amb el 5,9 %; Benidorm, amb el 4,9 %, i Altea, amb el 2,6 %. Per línies, la 2 i la 4 són les més utilitzades pels alacantins de la capital, mentres que la 9 destaca per aconseguir un 6,1 % d’usuaris estrangers. 
 
Valoració del servici
 
Els clients han atorgat una valoració de 8,38 punts sobre 10 al servici global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa del TRAM Metropolità d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2016.
 
D’entre els 22 factors valorats pels viatgers en l’enquesta de l’ISC, relacionats amb el servici que presta FGV a Alacant i la seua àrea metropolitana, nou superen els 7 punts de qualificació i 13 sobrepassen els 8 punts.
 
Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són funcionament d’escales mecàniques i ascensors (8,76); senyalització (8,64); seguretat en el trajecte (8,61); puntualitat (8,58 punts); absència de cues (8,55); i compromís amb el medi ambient (8,49).
 
Entre Els factors menys valorats destaquen preu (7,15), massificació (7,19); informació sobre interrupcions (7,34) i freqüència de pas (7,40) com els de menor acceptació, encara que tots amb valors superiors als set punts. 
 
El TRAM d’Alacant va registrar durant el passat any un total de 10.432.487 usuaris en les línies de tramvia, tren-TRAM i tren convencional, la qual cosa suposa un increment del 1,40 % i continuar amb l’increment de viatgers dels últims exercicis, tornant a superar els deu milions de clients.

Notícies relacionades

19 - 07 - 2024

Metrovalencia reforça el servici nocturn del dissabte per a facilitar la mobilitat en el piromusical de la Gran Fira de València

Les línies 5 i 7 del metro augmentaran les seues circulacions entre les 23 hores i la 1 de la...
16 - 07 - 2024

FGV comença a construir la llosa superior del túnel que connectarà les estacions d’Alacant i Xàtiva de Metrovalencia

L'objectiu és obrir un pas per als vianants després de l'estiu al carrer Alacant entre Xàtiva i l'accés al carrer...
21 - 06 - 2024

FGV reunix el Comité de Participació de Clients de Metrovalencia per a analitzar el servici i presentar noves actuacions i iniciatives

El director gerent, Alfonso Novo, ha assistit a la trobada en el qual participen entitats i usuaris habituals En la...