Data
19 de February de 2023

Més d’un terç de les persones usuàries de Metrovalencia prefereix viatjar amb metro o tramvia que en altres mitjans de transport públics i privats

  • La freqüència d’ús del metro i tramvia de dilluns a divendres és del 68,4%
  • El 43,2% dels clients i clientes va viatjar amb major assiduïtat que en 2021, el 47,7% ho va fer amb la mateixa i el 9,1% en menor número

El 36,1% de les persones usuàries de Metrovalencia, més d’un de cada tres, declara que prefereix desplaçar-se amb metro o tramvia enfront d’altres opcions de transport, ja siguen públiques o privades, segons es desprén dels resultats de l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC) corresponent a 2022, realitzat després d’efectuar 3.272 entrevistes amb un error estadístic per a les dades globals del +1,71% per a un interval de confiança del 95,5% entre els viatgers majors de 15 anys de metro i tramvia.

En aquesta enquesta, el 46,4% dels viatgers i viatgeres afirma que no té un mitjà privat per a desplaçar-se; el 11,6% que no disposa en la seua zona de mig públic per a moure’s fins al seu destí; el 17,1% admet que no pot aparcar el seu vehicle particular en el lloc de destinació; el 6% per “rapidesa”; el 5,7% per qüestions econòmiques; el 3,7 per circumstàncies relacionades amb el trajecte; i el 2,5% que ho fa per “comoditat” .

El percentatge d’usuari “obligat” aconsegueix el 67,9% i el “no obligat” el 32,1% restant, mentre que el 43,2% dels clients va viatjar amb major assiduïtat que en l’exercici anterior, mentre que el 47,7% ho va fer amb la mateixa i el 9,1% un menor nombre de vegades.

Entre els passatgers que afirmen realitzar una major freqüència de moviments per la xarxa respecte a fa un any, el 47,7% declara que la raó d’això és perquè ha de desplaçar-se ara més vegades; el 34,6% per cent assenyala que ho fa per circumstàncies relacionades amb el trajecte; i el 25,3% per qüestions econòmiques, per a estalviar diners.

Aquesta última dada és rellevant, atés que en la mateixa enquesta de 2021 el percentatge que es decantava per aquesta circumstància era sol del 1,7% pel que se certifica que la crisi econòmica incideix clarament en les decisions de les persones usuàries. A més, el 3,8% puntualitza que té un lloc de residència diferent; el 3% perquè ara li agrada més desplaçar-se amb metro o tramvia; i el 2,5% per treball;

Entre els passatgers que asseguren que ara realitzen menys moviments per Metrovalencia, el 58% explica que ha hagut de desplaçar-se menys; el 24,1% assenyala les circumstàncies relacionades amb el seu trajecte; el 6,8% perquè ara li agrada menys desplaçar-se amb metro o tramvia; el 3,4% per qüestions econòmiques; i el 3,4% per canvi en la zona de residència.

Mitjana de viatges i freqüència

D’altra banda, el nombre mitjà de desplaçaments que els usuaris de Metrovalencia van realitzar a la setmana es va situar l’any passat en 8,45 viatges. Les dades revelen que el 35,2% dels clients i clientes va realitzar 10 viatges setmanals; el 26,4% fins a 4 viatges; el 17% de 5 a 9 desplaçaments; el 15,3% entre 11 i 19 viatges; el 4,6% incideix en què ho ha fet 20 o més vegades; i el 1,5% assegura que no ha viatjat en l’última setmana.

Quant a la freqüència d’ús, el 68,4% recalquen que utilitzen el metro i/o tramvia de dilluns a divendres; el 19,3% dues o tres vegades; el 5,2% un dia a la setmana; el 4,3% cada quinze dies; i el 2,8% una vegada, esporàdicament.

Valoració de les persones usuàries

Les persones usuàries han atorgat una valoració de notable alt, 8,25 punts sobre 10, al servei global de transport que presta Metrovalencia, la més alta de la història des que es realitzen aquest tipus d’enquestes entre els viatgers i viatgeres de metro i tramvia fa ja 23 anys.

D’entre els 19 factors valorats pels viatgers i viatgeres en l’enquesta del ISC relacionats amb el servei que presta FGV a València i la seua àrea metropolitana, 18 milloren la seua puntuació respecte a 2021 i un es manté igual. De fet, d’aqueixos 19 apartats, tretze d’ells obtenen més de 8 punts, cinc més de 7 i un més de 6 punts.

Els aspectes del servei que han rebut millor valoració per part dels clients són la seguretat en el trajecte (8,69); senyalització (8,62); accessibilitat al tren (8,57); rapidesa (8,54) i que no hi haja cues i siga fàcil adquirir el bitllet (8,40 punts).

Notícies relacionades

29 - 11 - 2024

Metrovalencia recuperarà la major part de la xarxa a partir del dimarts 3 de desembre

El conseller Vicente Martínez Mus ha avançat que les proves prèvies es desenrotllen amb èxit i el metro se sumarà...
28 - 11 - 2024

Metrovalencia amplia els horaris del tramvia en línia 10 per a assistir a la Marató València Trinidad Alfonso Zurich el diumenge 1 de desembre

La Generalitat distribuïx este any 37.000 títols gratuïts entre corredors i voluntaris, vàlids per al servici de tramvia i autobusos...
27 - 11 - 2024

FGV realitza les primeres proves per a recuperar part del servici de la xarxa de metro de València i la seua àrea metropolitana

El conseller Vicente Martínez Mus ha avançat que després de la posada en marxa de les línies tramviàries s'avança en...