Data
19 de February de 2023

Més d’un terç de les persones usuàries de Metrovalencia prefereix viatjar amb metro o tramvia que en altres mitjans de transport públics i privats

  • La freqüència d’ús del metro i tramvia de dilluns a divendres és del 68,4%
  • El 43,2% dels clients i clientes va viatjar amb major assiduïtat que en 2021, el 47,7% ho va fer amb la mateixa i el 9,1% en menor número

El 36,1% de les persones usuàries de Metrovalencia, més d’un de cada tres, declara que prefereix desplaçar-se amb metro o tramvia enfront d’altres opcions de transport, ja siguen públiques o privades, segons es desprén dels resultats de l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC) corresponent a 2022, realitzat després d’efectuar 3.272 entrevistes amb un error estadístic per a les dades globals del +1,71% per a un interval de confiança del 95,5% entre els viatgers majors de 15 anys de metro i tramvia.

En aquesta enquesta, el 46,4% dels viatgers i viatgeres afirma que no té un mitjà privat per a desplaçar-se; el 11,6% que no disposa en la seua zona de mig públic per a moure’s fins al seu destí; el 17,1% admet que no pot aparcar el seu vehicle particular en el lloc de destinació; el 6% per “rapidesa”; el 5,7% per qüestions econòmiques; el 3,7 per circumstàncies relacionades amb el trajecte; i el 2,5% que ho fa per “comoditat” .

El percentatge d’usuari “obligat” aconsegueix el 67,9% i el “no obligat” el 32,1% restant, mentre que el 43,2% dels clients va viatjar amb major assiduïtat que en l’exercici anterior, mentre que el 47,7% ho va fer amb la mateixa i el 9,1% un menor nombre de vegades.

Entre els passatgers que afirmen realitzar una major freqüència de moviments per la xarxa respecte a fa un any, el 47,7% declara que la raó d’això és perquè ha de desplaçar-se ara més vegades; el 34,6% per cent assenyala que ho fa per circumstàncies relacionades amb el trajecte; i el 25,3% per qüestions econòmiques, per a estalviar diners.

Aquesta última dada és rellevant, atés que en la mateixa enquesta de 2021 el percentatge que es decantava per aquesta circumstància era sol del 1,7% pel que se certifica que la crisi econòmica incideix clarament en les decisions de les persones usuàries. A més, el 3,8% puntualitza que té un lloc de residència diferent; el 3% perquè ara li agrada més desplaçar-se amb metro o tramvia; i el 2,5% per treball;

Entre els passatgers que asseguren que ara realitzen menys moviments per Metrovalencia, el 58% explica que ha hagut de desplaçar-se menys; el 24,1% assenyala les circumstàncies relacionades amb el seu trajecte; el 6,8% perquè ara li agrada menys desplaçar-se amb metro o tramvia; el 3,4% per qüestions econòmiques; i el 3,4% per canvi en la zona de residència.

Mitjana de viatges i freqüència

D’altra banda, el nombre mitjà de desplaçaments que els usuaris de Metrovalencia van realitzar a la setmana es va situar l’any passat en 8,45 viatges. Les dades revelen que el 35,2% dels clients i clientes va realitzar 10 viatges setmanals; el 26,4% fins a 4 viatges; el 17% de 5 a 9 desplaçaments; el 15,3% entre 11 i 19 viatges; el 4,6% incideix en què ho ha fet 20 o més vegades; i el 1,5% assegura que no ha viatjat en l’última setmana.

Quant a la freqüència d’ús, el 68,4% recalquen que utilitzen el metro i/o tramvia de dilluns a divendres; el 19,3% dues o tres vegades; el 5,2% un dia a la setmana; el 4,3% cada quinze dies; i el 2,8% una vegada, esporàdicament.

Valoració de les persones usuàries

Les persones usuàries han atorgat una valoració de notable alt, 8,25 punts sobre 10, al servei global de transport que presta Metrovalencia, la més alta de la història des que es realitzen aquest tipus d’enquestes entre els viatgers i viatgeres de metro i tramvia fa ja 23 anys.

D’entre els 19 factors valorats pels viatgers i viatgeres en l’enquesta del ISC relacionats amb el servei que presta FGV a València i la seua àrea metropolitana, 18 milloren la seua puntuació respecte a 2021 i un es manté igual. De fet, d’aqueixos 19 apartats, tretze d’ells obtenen més de 8 punts, cinc més de 7 i un més de 6 punts.

Els aspectes del servei que han rebut millor valoració per part dels clients són la seguretat en el trajecte (8,69); senyalització (8,62); accessibilitat al tren (8,57); rapidesa (8,54) i que no hi haja cues i siga fàcil adquirir el bitllet (8,40 punts).

Notícies relacionades

18 - 02 - 2024

Metrovalencia va facilitar al gener la mobilitat de 7,9 milions d’usuaris en les seues sis línies de metro i quatre de tramvia

Els desplaçaments es van incrementar el 21,43% respecte al mateix període del passat any amb 1,3 milions més de passatgers...
17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...
12 - 02 - 2024

El pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia preveu prolongar la Línia 10, desenvolupar les futures Línies 11 i 12 i construir tres grans intercanviadors

La consellera Pradas, acompanyada per l'alcaldessa Catalá, ha presentat el projecte d'ampliació nord-sud el primer pas del qual són les...