Data
21 de March de 2017

Metrovalencia ha transportat més de 1.800.000 viatgers del 15 al 19 de març, un 4,7% més que en 2016

Metro i tramvia han oferit 120 hores de servei interromput amb motiu de la celebració de les Falles 

 Xàtiva, Colón i Plaça Espanya han sigut les estacions que han acumulat més moviments amb prop dels 600.000 usuaris 
 
El 18 i 17 de març es van registrar 485.883 i 413.979 viatges, respectivament, la qual cosa suposa un increment d’un 10% respecte al passat any 

Metrovalencia ha registrat del 15 al 19 de març i després de prestar 120 hores de servei ininterromput de metro i tramvia un total de 1.872.369 viatgers, xifra que suposa un increment del 4,7% respecte al passat any, segons es desprén de les primeres dades analitzats per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV). 

El 18 i 17 de març han sigut les jornades en què s’ha produït un major moviment de viatgers en la xarxa de metro i tramvia, al comptabilitzar-se 485.883 i 413. 979 usuaris per dia, la qual cosa suposa un increment percentual d’un 10% respecte al passat any.
 
El dia 19 va sumar 359.706 desplaçaments i els dies 15 i 16 van registrar 278.339 i 334.462 moviments, respectivament. Com a referència, un dia normal laborable es desplacen uns 220.000 viatgers per la xarxa de Metrovalencia.
 
Els dies en què s’han prestat serveis especials amb motiu de les Falles (4, 5, 11, 12, 15, 16, 17, 18 i 19 de març) han sumat 2.527.086 viatgers, xifra que suposa un increment respecte a 2016 d’un 3,4%. 
 
El director gerent de FGV, Ángel García de la Bandera, ha valorat de manera “molt positiva” les dades obtingudes i ha destacat que “el dispositiu de metro i tramvia d’estos dies ha funcionat a la perfecció, sense que haja que ressaltar cap incidència de consideració, excepte les parades convocats que han reduït el servei al 85% del previst en el tramvia”.
 
García de la Bandera ha agraït “la labor i l’esforç dels treballadors de FGV realitzat durant estos dies, en els que es treballa per a donar resposta a una demanda molt per damunt del normal i garantir la mobilitat de milers de persones que confien en Metrovalencia per a disfrutar d’estes festes”.  
 
Distribució de viatgers per línies i estacions
 
A les línies de metro i tramvia, un any més ha sigut la Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) la que ha aconseguit major volum de tràfic, a l’aconseguir en este període 523.279 clients. La resta de línies (1, 2, 5, 7 i 9) han aconseguit registres per davall dels 400.000 viatgers, mentres que les línies de tramvia han comptabilitzat més de 280.000 moviments.
 
Respecte a les estacions han sigut les del centre de la ciutat les que han concentrat un nombre més gran d’usuaris. Xàtiva ha registrat 285.618 viatgers, Colón ha sumat 193.061 i Plaça Espanya ha aconseguit 125.864 usuaris.
 
 

Notícies relacionades

29 - 12 - 2024

Metrovalencia oferirà servici especial durant Nit de cap d’any

El conseller Vicente Martínez Mus ha assenyalat que “per primera vegada s'oferirà un dispositiu especial a València i Alacant per...
24 - 12 - 2024

El tram Paterna-Llíria de la Línia 2 de Metrovalencia s’incorpora a la resta de línies de metro i tramvia en servici

S'obri al públic també el nou baixador de Font del Barranc, situat en el Polígon industrial Fuente del Jarro Amb...
23 - 12 - 2024

El Consell aprova el decret llei que prorroga fins al 31 de gener la gratuïtat per a joves en les tarifes de transport públic de la Generalitat

Per a continuar utilitzant este abonament fins a eixa data no és necessari realitzar cap mena de procés de renovació...