Data
11 de March de 2023

Metrovalencia incorpora 110 nous agents d’estacions per a reforçar el servei d’atenció al client durant Falles

  • El personal temporal realitzarà labors d’informació i atenció als usuaris i usuàries en les estacions i parades
  • Els vigilants de seguretat incrementaran els seus efectius en un 80% respecte a una jornada normal i un 20% respecte al reforç de 2022

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha incorporat progressivament des del primer cap de setmana de Falles fins al dia 20 de març a 110 nous agents d’estació per a prestar servei en la xarxa de Metrovalencia durant la celebració de les festes.

Aquest personal, amb contractes temporals, ha sigut seleccionat de la Borsa de Treball d’Atenció al Client de l’empresa pública, després de superar les proves competencials pertinents. Dels 110 nous treballadors i treballadores, 75 han sigut destinats a les línies de metro (L1, L2, L3, L5. L7 i L9) i 35 a les de tramvia (4, 6, 8 i 10).

Es dona la circumstància que enguany és la primera vegada que la Línia 10 (Alacant-Natzaret) té servei ordinari i especial en Falles, atés que es va posar en servei al maig de 2022.

Els agents d’estacions van iniciar el curs de formació a principis de mes, en el qual se’ls va informar sobre les particularitats de les tasques a realitzar en aquests dies, i ja estan desenvolupant la feina de casa en els seus llocs de treball.

Amb aquestes contractacions temporals, FGV reforça el servei d’atenció al client que presta aquests dies, davant la major afluència d’usuaris prevista en les estacions de metro i en les parades de tramvia.

En torns de demà, vesprada o nit, els 110 contractats i contractades, realitzen labors d’informació i atenció al client en estacions, preferentment en els vestíbuls, i si és necessari en les andanes, tant en els serveis ordinaris com extraordinaris que l’empresa pública programa per a les Falles en els dies assenyalats.

Reforços en seguretat

D’altra banda, FGV incrementarà en un 80% la seguretat en les instal·lacions de Metrovalencia durant la celebració de les Falles respecte a una jornada normal, per al que ha programat una sèrie de reforços dels vigilants de seguretat extraordinaris que se sumaran als ordinaris que es realitzen en el dia a dia tant en el metro com en el tramvia.

L’empresa pública ha tingut en compte les previsions existents aquest any d’una gran afluència de persones usuàries en Metrovalencia i ha obrat en conseqüència, planificant el major desplegament de vigilància de la història per a un període de Falles.

Respecte a les Falles de 2019, abans de la pandèmia, el reforç que es posarà en marxa enguany és un 20% superior sobre el reforç d’aquell any, sense tindre en compte la seguretat de la Línia 10 (Alacant-Natzaret), que no prestava servei llavors. Si es tinguera en compte, el percentatge s’elevaria al 40%.

Els citats reforços estaran distribuïts del 4 al 20 de març, posant l’accent principalment en els dies, franges horàries i actes més importants de les Falles, com mascletaes, ofrena i castells de focs artificials, segons les necessitats que necessite el servei a cada moment.

A més de l’esforç de personal realitzat per FGV, es comptarà amb el suport de diferents Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat, duent-se a terme la coordinació entre els diferents dispositius de cada entitat o institució, com es fa tots els anys, perquè les Falles se celebren dins de l’ambient més segur possible.

Així mateix, la plantilla de neteja dels trens i estacions també s’ha vist incrementada perquè el servei durant les Falles siga el millor possible.

Notícies relacionades

21 - 06 - 2024

FGV reunix el Comité de Participació de Clients de Metrovalencia per a analitzar el servici i presentar noves actuacions i iniciatives

El director gerent, Alfonso Novo, ha assistit a la trobada en el qual participen entitats i usuaris habituals En la...
24 - 05 - 2024

Els usuaris del tramvia de València valoren amb un notable, 8,02 punts sobre 10, el servici que presta este mitjà de transport

La puntuació positiva, sumant “Molt bé”, “Bastant bé” i Bé”, aconseguix el 92% La Línia 10 obté 8,78 punts, les...
28 - 04 - 2024

Metrovalencia va atendre l’any passat més de 128.000 usuaris a través del telèfon gratuït i els intèrfons d’estacions i parades

Els viatgers poden sol·licitar informació i buidar dubtes en el 900 46 10 46 o en els 350 dispositius instal·lats...