Data
20 de January de 2018

Metrovalencia va arreplegar més de 5.700 objectes perduts en 2017, un 18% més que l’any passat

Els usuaris perden una mitjana de 15 articles dia, sobretot targetes de transport, carteres i moneders, claus i motxilles
 
El protocol d’actuació establit aconseguix que els propietaris recuperen el 33% dels seus efectes, que és immediat si es tracta d’objectes de valor

La Direcció de Clients i Accesibilitat de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va arreplegar durant l’any passat un total de 5.728 objectes perduts pels usuaris de Metrovalencia, un 13,98 % més que en 2016, la qual cosa suposa la xifra més alta de l’última dècada. Estes dades suposen que s’obliden 15 objectes de mitja al dia i 477 per mes, que són guardats com a mínim un mes en les estacions on es custodien i un mes més en les instal·lacions de València Sud. Transcorregut el dit període de temps, i si els seus amos no ho han reclamat, s’entreguen a la Policia Local de València.
 
Els deu objectes que més apareixen en els metros i tramvies de València i la seua àrea metropolitana són, per orde, targetes de metro o bus, carteres i moneders, claus, motxilles, documentació (DNI, passaports, permís de conduir, targeta sanitària…), ulleres o les seues fundes, carpetes, telèfons mòbils, paraigua i bosses de mà.
 
Però estos articles no es troben de manera homogènia durant l’any, sinó que hi ha èpoques propícies per a perdre determinats objectes. D’esta manera, al desembre i gener, el personal de FGV troba més targetes bancàries per les compres de Nadal; al març, per les Falles, qualsevol tipus d’objectes; al maig, amb l’arribada del bon temps, les ulleres de sol abarroten els seients buits, i, a l’octubre, quan el mal temps fa la seua aparició, el paraigua, bufandes i guants han de ser retirats assíduament.
 
Seguint amb la divisió per èpoques, els mesos en què més articles s’extravien són març, novembre i maig, seguits de febrer, gener i desembre. Si més no objectes es perden és a l’agost, juliol i juny, mesos en què existixen més períodes vacacionals entre els treballadors i estudiants i el nombre de clients de FGV es reduïx respecte a la resta de l’any.
 
Gràcies als protocols establits per FGV per a la gestió i custòdia d’objectes perduts, la recuperació d’un objecte per part del seu amo durant el període que està registrat en FGV es xifra en un 33,76%, i el percentatge restant és entregat a la Policia Local de València o traslladat a un punt verd o de reciclatge, si es tracta d’objectes en evident estat de desgast o deteriorament. Quant al temps que es tarda a recuperar un article, varia si hi ha algun element identificatiu o el client ho reclama; si és així, especialment quan es tracta d’un objecte de valor, se sol retirar inclús la mateixa jornada de la seua pèrdua.
 
Procediment que s’ha de seguir

Les estacions amb Espai del Client (Colón), els Centres d’Atenció del Client de Xàtiva, Benimaclet i Aeroport, i els Punt del Client (Àngel Guimerà, Empalme, Torrent Avinguda, Amistad-Casa de Salud, Marítim-Serrería, Alboraya-Palmaret i Mislata) són els punts d’entrega i d’arreplega per part dels usuaris en una primera fase, abans de ser traslladats a la seu central de València Sud.
 
Transcorregut un mes, els objectes són arreplegats i portats a una dependència de València Sud per a intentar localitzar al propietari, donar de baixa per al seu reciclatge segons el seu estat o bé entregar-los a l’Oficina d’Objectes Trobats de València transcorregut un altre mes. Es distingixen els objectes de valor per a donar-los un tracte especial en la cadena de custòdia, acompanyant fotografies i utilització de caixa forta.
 
Els documents oficials (DNI, passaports, etcètera), són entregats a la policia en la major brevetat per a intentar localitzar el seu propietari. Les targetes bancàries són destruïdes a fi de no ser manipulades, evitant riscos innecessaris. La resta d’objectes que permeten localitzar el seu propietari, es realitzen seguiments i xicotetes investigacions per part del personal d’Atenció al Client per a aconseguir entregar-los.
 
Objectes sorprenents
 
A més de la pèrdua d’objectes habituals, com els citats anteriorment, crida l’atenció una sèrie d’articles que costa creure que els usuaris s’obliden, com a dentadures, crosses, maletes, dosi d’insulina, màquines d’escriure, xecs, cadires d’oficina o de rodes, ordinadors portàtils, bicicletes, boines, parts de baixes, nòmines, uniformes, receptes i informes mèdics, números de loteria, transportets d’animals i, inclús, el contracte d’arrendament del pis.
 

Notícies relacionades

19 - 07 - 2024

Metrovalencia reforça el servici nocturn del dissabte per a facilitar la mobilitat en el piromusical de la Gran Fira de València

Les línies 5 i 7 del metro augmentaran les seues circulacions entre les 23 hores i la 1 de la...
16 - 07 - 2024

FGV comença a construir la llosa superior del túnel que connectarà les estacions d’Alacant i Xàtiva de Metrovalencia

L'objectiu és obrir un pas per als vianants després de l'estiu al carrer Alacant entre Xàtiva i l'accés al carrer...
21 - 06 - 2024

FGV reunix el Comité de Participació de Clients de Metrovalencia per a analitzar el servici i presentar noves actuacions i iniciatives

El director gerent, Alfonso Novo, ha assistit a la trobada en el qual participen entitats i usuaris habituals En la...