Data
08 de April de 2024

Metrovalencia va arreplegar més de 6.500 objectes perduts en 2023

  • Els usuaris perden una mitjana de 18 articles dia, sobretot carteres, claus, motxilles, DNI, ulleres, diferents carnets, mòbils i paraigües
  • El protocol d’actuació establit aconseguix que els amos recuperen el 19,97% dels seus estris, que és immediat si es tracta d’objectes de valor

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va arreplegar durant l’any passat un total de 6.824 objectes perduts pels usuaris de Metrovalencia. Estes dades suposen que s’obliden 18 objectes de mitjana al dia i 568 per mes, que són guardats com a mínim un mes en les estacions on es custodien i un mes més en les instal·lacions de València Sud. Transcorregut este període de temps, i si els seus amos no ho han reclamat, s’entreguen a la Policia Local de València.

Els objectes que més apareixen en els metros i tramvies de València i la seua àrea metropolitana són, per orde numèric, carteres (982), DNI (824) claus (499), motxilles (424), ulleres (299), diferents carnets (passaports, permís de conduir, targeta sanitària…) (295), mòbils (254) i paraigües (56).

Però estos articles no es troben de manera homogènia durant l’any, sinó que existixen èpoques propícies per a perdre determinats objectes. D’esta manera, al desembre i gener, el personal d’FGV troba més targetes bancàries per les compres de Nadal; al març, per les Falles, qualsevol tipus d’objectes; al maig, amb l’arribada del bon temps, les ulleres de sol apareixen en els seients buits, i, a l’octubre, quan el mal temps fa la seua aparició, els paraigües, bufandes i guants han de ser retirats assíduament.

Quant als mesos que més objectes es perden, març, amb 795, encapçala un llistat al qual gener, amb 631, i novembre, amb 609, li secunden en els tres primers llocs. Els seguixen desembre, amb 583; juny, amb 579; febrer, amb 572; maig, amb 555; setembre, amb 535; octubre, amb 534; abril, amb 530; juliol, amb 496; i agost, amb 405.

Gràcies als protocols establits per FGV per a la gestió i custòdia d’objectes perduts, la recuperació d’un objecte per part del seu amo durant el període que està registrat en FGV es xifra en un 19,97%, la qual cosa en 2023 ha suposat 1.363 objectes. El percentatge restant és entregat a la Policia Local de València o traslladat a un punt verd o de reciclatge, si es tracta d’objectes en evident estat de desgast o deterioració.

Quant al temps que es tarda a recuperar un article, varia si existix algun element identificatiu o el client el reclama; si és així, especialment quan es tracta d’un objecte de valor, se sol retirar fins i tot la mateixa jornada de la seua pèrdua.

Procediment a seguir

Les estacions amb Espai del Client (Colón, Xàtiva i Alacant), el Centre d’Atenció del Client de Benimaclet, i els Punt del *Client (Àngel Guimerà, Empalme i Mislata) són els punts de lliurament i de recollida per part dels usuaris en una primera fase, abans de ser traslladats a la seu central de València Sud.

Transcorregut un mes, els objectes són arreplegats i portats a una dependència de València Sud per a intentar localitzar al propietari, donar de baixa per al seu reciclatge segons el seu estat o bé entregar-los a l’Oficina d’Objectes Perduts de València transcorregut un altre mes. Es distingixen els objectes de valor per a donar-los un tracte especial en la cadena de custòdia, acompanyant fotografies i utilització de caixa forta.

Els documents oficials (DNI, passaports, etcètera), són entregats a la policia en la major brevetat per a intentar localitzar al seu propietari. Les targetes bancàries són destruïdes a fi de no ser manipulades, evitant riscos innecessaris. La resta d’objectes que permeten localitzar al seu propietari, es realitzen seguiments i xicotetes investigacions per part del personal d’Atenció al Client per a aconseguir entregar-los.

Quant als diners en metàl·lic recollit de carteres, bosses o moneders que no ha sigut recuperats pels seus amos, FGV els entrega a entitats benèfiques per a ajudar a sufragar les seues despeses.

A més, en l’actualitat, FGV col·labora amb l’organització Cors d’Àfrica perquè, una vegada complida la normativa de terminis de l’empresa pública, se’ls entrega roba, llibres infantils, crosses, bastons, joguets, motxilles i un altre tipus d’objectes susceptibles de ser aprofitats per la citada associació.

Objectes sorprenents

A més de la pèrdua d’objectes habituals, com els citats anteriorment, crida l’atenció una sèrie d’articles que costa creure que els usuaris s’obliden, com a bicicletes, crosses, maletes, dosis d’insulina, carros de bebé, barrets, ombrel·les, gorres, càmeres de fotos, disfresses, uniformes de tota mena, botes de seguretat, receptes, medicaments, pantalles, ordinadors i tauletes, neveres portàtils i informes mèdics.

També sorprén que s’obliden dècims de loteria, denúncies de la Guàrdia de Civil i del Jutjat, justificant d’apostes esportives, bitllets de loteries, travesses, llibres electrònics i de paper, cascos de motos, discos de vinils i fins a sabates, aspiradores i bastons de cecs.

Notícies relacionades

28 - 04 - 2024

Metrovalencia va atendre l’any passat més de 128.000 usuaris a través del telèfon gratuït i els intèrfons d’estacions i parades

Els viatgers poden sol·licitar informació i buidar dubtes en el 900 46 10 46 o en els 350 dispositius instal·lats...
25 - 04 - 2024

Metrovalencia modifica el diumenge el seu servici de tramvia amb motiu de la ‘Volta Ciclista a Espanya Femenina’ i la ‘15K València Oberta a la Mar’

El dia 28 s'interrompen les circulacions en les línies 4, 6, 8 des de les 8.50 fins a les 10.20...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...