Data
01 de December de 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de Metrovalencia

La consellera d’Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l’accés al transport públic de les persones sordes

A València el sistema de traducció simultània està disponible en les estacions de Xàtiva, Colón, Benimaclet, Alacant, Àngel Guimerà, Empalme i Mislata

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha presentat el nou sistema SVisual que permet la traducció simultània mitjançant videointèrpret de la llengua de signes i facilita la comunicació amb les persones sordes, en els centres d’atenció al client de les estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant.

La presentació d’este nou servici s’ha realitzat en l’estació de Colón de Metrovalencia i ha comptat amb la presència de la presidenta de la Federació de Persones Sordes de la Comunitat Valenciana (Fesord CV), Carolina Galiana, i el director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Alfonso Novo.

Salomé Pradas ha destacat que “amb este nou servici, que es posa en funcionament de manera prèvia a la celebració el diumenge 3 de desembre, Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, la Generalitat fa un pas més per a oferir un transport públic accessible per a totes les persones”.

La consellera ha recordat que “FGV també està treballant per a completar la instal·lació del sistema de guiat Navilens que esperem que estiga disponible a la fi d’any principis de 2024 en totes les estacions i parades de Metrovalencia i TRAM d’Alacant”.

Pradas ha destacat que la tecnologia Navilens “permet fer accessible qualsevol espai per a persones amb discapacitat visual, així com a persones amb discapacitat cognitiva o tipus d’usuaris ja que ofereix informació en temps real i en diferents idiomes sobre la circulació de trens i tramvies per eixa estació o parades”.

FGV ha incorporat este servici en els Espais del Client de València (Colón, Xàtiva, Alacant i Benimaclet) i Punts del Client d’Empalme, Àngel Guimerà i Mislata i, a Alacant, de moment en les estacions de Luceros i Dénia.

Per a fer possible la traducció s’ha instal·lat un PC amb webcam, auriculars i micròfon i una segona pantalla. Esta segona pantalla i la webcam serveixen per a la comunicació per imatges entre la persona usuària i la videointèrpret, per la qual cosa estan orientades cap a la persona que demanda el servici. Els auriculars i el micròfon s’utilitzen per a la comunicació mitjançant veu entre el personal d’FGV i la persona videointèrpret.

La instal·lació d’este dispositiu de traducció es va proposar en la Comissió de Seguiment d’Accessibilitat d’FGV, presidida per CERMI-CV, i en la qual tracten qüestions relacionades amb la situació de les instal·lacions de l’empresa pública i s’exposen actuacions que s’estan desenvolupant per a millorar en matèria d’accessibilitat. En estes reunions participen entitats com Helix-CV, FESORD-CV, COCEMFE-CV, Plena Inclusió-CV, ASPACE., ONCE-CV, CERMI-CV i els responsables d’FGV en l’àrea d’accessibilitat.

Servici Whatsapp

Este sistema de traducció de llengua de signes se suma al servici de missatgeria telefònica dirigit a les persones amb discapacitat auditiva i de la parla. L’aplicació WhatsApp Business permet establir una alternativa còmoda i directa a la comunicació mitjançant veu que es presta, a través dels serveis d’atenció dels intèrfons de les estacions i el telèfon d’atenció al client.

Amb esta mesura s’adapta l’atenció telefònica que FGV ofereix, a través dels intèrfons en estacions i els telèfons d’atenció al client de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, a les lleis d’accessibilitat universal, millorant este servici per a les persones amb discapacitat auditiva i de la parla. Estos números es poden consultar en les webs de Metrovalencia i TRAM d’Alacant i, en concret, els números de telèfon dels intèrfons es poden consultar també en les estacions.

Notícies relacionades

21 - 06 - 2024

FGV reunix el Comité de Participació de Clients de Metrovalencia per a analitzar el servici i presentar noves actuacions i iniciatives

El director gerent, Alfonso Novo, ha assistit a la trobada en el qual participen entitats i usuaris habituals En la...
24 - 05 - 2024

Els usuaris del tramvia de València valoren amb un notable, 8,02 punts sobre 10, el servici que presta este mitjà de transport

La puntuació positiva, sumant “Molt bé”, “Bastant bé” i Bé”, aconseguix el 92% La Línia 10 obté 8,78 punts, les...
26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...