Data
07 de March de 2017

 Salvador anuncia l’entrada del TRAM d’Alacant a Dénia com a sistema tramviari per a millorar la mobilitat del municipi

Es millorarà la mobilitat del municipi que deixarà d’estar partit i suposarà menys sorolls, contaminació, impacte i millorar l´accessibilitat 



Salvador contraposa  “l’aposta” de l’actual Consell per la Línea 9 amb una inversió global de més de 83 milions amb  “l’abandó durant 20 anys ” per part de govern anteriors 

La consellera d´Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, ha anunciat hui a Dénia que la futura entrada a la població del TRAM d’Alacant es produirà en sistema tramviari en compte de l’actual ferroviari, es millorarà la movilitat del municipi que “deixarà d’estar partit en dos i tindrà menys sorolls, contaminació i impacte visual, a més de comptar amb la comoditat i accessibilitat d’andanes baixes en les parades”.

Este anunci ho ha fet la consellera després de la reunió de treball que ha mantingut este matí amb l’alcalde de Dénia en l’Ajuntament alacantí, Vicent Grimalt, on Salvador ha explicat les inversions realitzades fins al moment i també les futures actuacions que realitzarà Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la Línia 9 del TRAM d’Alacant (Benidorm-Dénia). A la trobada han assistit també el director general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, el director gerent de FGV, Ángel García de la Bandera, i la directora del TRAM d’Alacant, Pilar García Reche.
 
Salvador ha manifestat que “des del minut zero s’ha vist la convicció i voluntat del Govern que presidix Ximo Puig per apostar per la Línia 9 del TRAM d´Aalacant, que ha estat abandonada 20 anys pels anteriors governs”. 
 
La consellera ha afegit que “l’actual govern no té més recursos que l’anterior, de fet tenim grans hipoteques que ens han deixat, però el que tenim clar són les nostres prioritats com l’aposta pel transporte públic i poder donar solució a esta històrica reivindicació dels veïns de Dénia”.
 
Per a reforçar esta afirmació, Salvador ha desglossat el programa d’actuacions previstes per al període 2015-2019 a la Línia 9 amb una inversió de 83,8 milions d’euros, més 50 milions per al nou material mòbil..
 
Projecte d´integració tramviaria
 
L´integració tramviaria es realitzarà desde l’actual estació de FGV a Dénia fins al pas a nivell del carrer Diana, amb una longitud d’al voltant de 650 metres i un pressupost aproximat de 2 milions d’euros. Es farà aprofitant els treballs de millora d’estacions i de renovació de via entre Calp i Dénia, començant per la capital de la Marina Alta, el que permetrà “fer desaparéixer-les vies, transformar els passos a nivell en encreuaments amb semàfors i eliminar els murs que tanquen les vies, aconseguint una avinguda molt més permeable i integrada urbanísticament, acabant amb la divisió que suposava el trenet al trencar Dénia pel seu costat sud”.
 
A més, l’Ajuntament ha proposat prolongar la zona tramviària uns mil metres des del carrer Diana a la futura estació intermodal d’autobusos en una segona fase que FGV inclouria al futur projecte de renovació de via de Gata de Gorgos a Dénia.
 
Com a parte d´aquest projecte, serà necessari l’adquisició de nou material mòbil, en concret sis unitats amb una inversió de 50 milions d’euros. En este sentit, la consellera ha assenyalat que “seran vehicles que garanticen no sols la fiabilitat i la seguretat sinó también el confort, accessibilitat o informació al client, d’acord amb els estàndards de qualitat que FGV presta en la resta de les seues línies”. Per això, es considera que deuen de ser de pis baix, amb la funcionalitat d’un tren-TRAM, amb possibilitat de ser dual i poder alimentarse amb generació dièsel o catenària, en previsió d’una futura electrificació de la Línia 9.
 
L’objectiu de les inversions en previstes, junt amb les de renovación de via, adecuació de ponts i talussos, millora de les instal·lacions de seguretat, comunicacions i energia, és el de poder mantindre i millorar l’explotació d’esta línia, garantint la qualitat del servici i, d’altra banda, que esta línia adquirisca els estàndards de la resta de la xarxa de FGV a Alacant. Amb les dites actuacions es pretén “aconseguir una renovació i modernització integral de la línia, amb una adequada explotació de la mateixa, millorant els servicis que s’oferixen a l’usuari”, ha destacat Salvador.
 
Programació d’actuacions en Línia 9 
 
Les actuacions en la Línia 9 seguixen la programació anunciada per part de la Conselleria de Vivenda, Obres Públiques i Vertebració del Territori. En 2017 es licitaran les obres de renovació de via del tram Calp-Teulada i continuaran els tràmits per a la contractació de les actuacions previstes en els trams Teulada-Gata i Gata-Dénia per a completar així el procés de modernització de la Línia 9 en 2019.
 
A la Linia 9, continuen les obres en el tram Calp-Dénia i FGV continua oferint el servici alternatiu d’autobús que enllaça les poblacions Calp, Benissa, Teulada, Gata de Gorgos, La Xara i Dénia. 
 
En l’actualitat, continuen els treballs de renovació d’estacions de Benidorm, Teulada, Gata de Gorgos i Dénia i millora de comunicacions entre Calp i Dénia. El pressupost d’esta actuació supera els 6 milions d’euros. Amb esta actuació es pretén millorar les condicions de seguretat, afavorir el confort de l’usuari, la durabilitat de la via i la reducció del manteniment. 
 
Mentres tant, prosseguixen els projectes per a ampliar els sistemes de seguretat de Bloqueig Automàtic i ATP (Automatic Train Protection) entre Calp i Dénia, una vegada finalitzats els treballs del tram Altea-Calp el passat mes de maig.
 
A més, en l’actualitat, s’està pendent d’iniciar el procés de licitació per un import superior a dos milions d’euros de les obres en els ponts d’El Quisi i El Ferrandet, que es prevé adjudicar en estiu i iniciar les obres en septiembre. A més, en este pressupost s’inclou una altra actuació en un pont de la L1 en La Vila-Joiosa.
 

Notícies relacionades

25 - 03 - 2023

FGV inicia la substitució de els seients de metros i tramvies de Metrovalencia per a augmentar les places reservades i millorar el seu manteniment

Aquesta actuació millora les condicions d'accessibilitat de les unitats en augmentar el nombre de llocs reservats El procés de substitució...
17 - 03 - 2023

FGV ofereix 7,4 milions de places en Metrovalencia en els nou dies de serveis especials previstos per a Falles

FGV posa en circulació 2.634 serveis especials i 14.586 ordinaris els dies 4, 5, 11, 12, 15, 16, 17, 18,...
23 - 08 - 2022

Metrovalencia comença a incorporar el nou disseny dels tramvies de Línia 10 a la resta de vehicles de les línies tramviàries de la xarxa

L'objectiu és unificar el disseny de les unitats de tramvia i reforçar la imatge corporativa, donant més visibilitat a la...