Data
04 de March de 2019

El servici nocturn de Metrovalencia va desplaçar a 12.000 viatgers durant el passat cap de setmana

El 2 de març es va transportar a 8.933 usuaris, un 37,9% més que el mateix dissabte del passat any
 
El nombre total de passatgers supera els 86.000 des que es va iniciar el servici el 14 de desembre de 2018

El servici nocturn de cap de setmana de Metrovalencia ha incrementat de forma notable el seu nombre d’usuaris des que va iniciar el 22 de febrer la millora de freqüències i destins impulsats per la Conselleria d’ Habitatge, Obres Públiques i Vertebració que dirigix José María Salvador.
 
Respecte al servici inicial, que va començar el 14 de desembre de 2018, l’augment progressiu ha sigut constant fins a aconseguir el passat cap de setmana (dies 2 i 3 de març) la xifra de 12.000 passatgers desplaçats, 11.941 en concret, amb les circulacions del divendres, 3.008, i dissabte, 8.933 usuaris.
 
El any passat, amb la prolongació horària del dissabte dia 3 de març amb motiu de les Falles, es van transportar 6.476 clients, la qual cosa significa que en el present exercici s’ha incrementat un 37,9% el nombre de viatgers.
 
Igualment, el cap de setmana que es van iniciar les millores d’este servici, el 22 i 23 de febrer, el nombre de moviments registrats van aconseguir els 7.832 (2.765 el divendres i 5.067 el dissabte), un bot quantitatiu respecte als primers caps de setmana.
 
Els dies amb més passatgers dels servicis nocturns, fins al moment, han coincidit amb la celebració de grans esdeveniments, com la mascletà de colors, Nit de cap d’any, la mascletà vertical o la Cavalcada de Reis.
 
En total, en els dos mesos i mig de servicis nocturns, al voltant de 86.000 usuaris han utilitzat el metro o tramvia el divendres o dissabte.
 
Millores realitzades

Les millores realitzades es concreten en que, des del 22 de febrer, la circulació de trens i tramvies ha passat de 65 a 98, la qual cosa equival a un percentatge de millora del nou servici nocturn respecte de l’anterior d’un 50,7%.
 
Així, circulen trens amb una freqüència de pas entre 10 i 20 minuts pel centre de la ciutat, a partir de l’últim servici habitual abans de mitjanit, en aquells trams en direcció a Aeroport, Torrent, Torrent Avinguda, Empalme i Marítim-Serrería, quan fins ara era de 20 i 30 minuts. En direcció a Alboraya la freqüència de pas oscil·la entre 15 i 30 minuts. Cada 40 minuts, els trens circulen en direcció a les estacions de Seminari i Paterna, quan abans, en estes tres direccions, la freqüència era de 60 minuts.

A més, cada 80 minuts hi ha trens en direcció a Picassent, Bétera, Llíria, Rafelbunyol i Riba-roja de Túria, que abans només disposaven d’una única circulació, a la finalització del servici, i ara compten amb tres.
Els últims passos pel centre de la ciutat de València, en l’estació d’Àngel Guimerà, cap als diferents destins té entre les 2.30 i les 3.00 hores.
 
En les línies tramviàries, els tramvies circulen amb intervals de pas de 40 minuts en totes les Línies, mentres que en els trams Primat Reig-Doctor Lluch i Marítim-Grau Canyamelar la freqüència és de 20 minuts. Abans les freqüències en estes línies eren de 60 minuts. En Línia 4 se circula entre Doctor Lluch i Vicent Andrés Estellés, excepte l’últim tramvia en servici que arriba fins Mes del Rosari.
 
Els últims passos per la parada de Benimaclet cap als diferents destins té lloc entorn de les 2.30 hores.

Notícies relacionades

17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...
12 - 02 - 2024

El pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia preveu prolongar la Línia 10, desenvolupar les futures Línies 11 i 12 i construir tres grans intercanviadors

La consellera Pradas, acompanyada per l'alcaldessa Catalá, ha presentat el projecte d'ampliació nord-sud el primer pas del qual són les...
03 - 02 - 2024

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable, 8,16 punts sobre 10, els servicis que presta FGV a la província

La valoració positiva és del 92,2%, en sumar el 23,4% que ho qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant...