Data
17 de February de 2020

Els Espais i Centres d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 310.000 visites en 2019

L’oficina de Xàtiva va acumular un terç de les 310.409 consultes personalitzades produïdes el passat any 

Setembre, octubre i març van ser els mesos de més intensitat i tarifes, horaris i itineraris les qüestions més requerides

Els Espais del Client (Xàtiva i Colón) i els Centres d’Atenció al Client (Aeroport i Benimaclet) de Metrovalencia van acollir durant el passat any 310.409 visites d’usuaris, la qual cosa suposa una mitjana de 850 atencions al dia.

Els usuaris de Metrovalencia poden realitzar preguntes i gestions de manera personal amb presència física en qualsevol dels recintes que FGV té habilitats: el de Xàtiva, que es va obrir en 1998 coincidint amb la posada en servici de l’estació i reconvertit en Espai del Client a l’abril de 2018; el Centre d’Atenció al Client Benimaclet, en servici des de 2001; el de Colón obert en 2007 i reconvertit en Espai del Client al desembre de 2017; i el Centre d’Atenció al Client d’Aeroport, l’obertura del qual es va produir en 2008.

El centre que va acollir més visites en 2019 va ser, Xàtiva, amb 105.002, la qual cosa suposa un 33,8% del total; és a dir, una de cada tres consultes que es van realitzar en Metrovalencia es va fer en esta oficina. Li seguixen Aeroport, amb 99.734 visites; Colón, amb 61.016; i Benimaclet, amb 44.657 visites.

Setembre va ser el mes en què es va registrar un nombre més gran de visites als Espais i Centres d’Atenció al Client amb 33.126. Cal assenyalar que en este període molts dels clients renoven els carnets temporals o tramiten pèrdues i nous abonaments. Octubre va ser el segon mes en nombre de consultes, amb  29.257; i març va ser el tercer, amb 27.144, en un període en què la xarxa experimenta un important increment de viatgers, a causa de la celebració de les Falles.

Quant a l’horari en què més acudixen els clients a estos centres, l’agulla de ganxo entre les 11 i les 14 hores predomina clarament respecte a la resta de la jornada. La franja horària més demandada és entre les 13 i 14 hores, seguida del període entre les 12 i 13 hores i l’interval entre les 11 i 12 hores.

Motius de les visites

Els centres reben a clients que necessiten informació, però també als que tramiten les targetes personalitzades mensuals, anuals o de la targeta portamonedes TuiN, Gent Major, Famílies Nombroses i de Mobilitat.

El passat any l’atenció presencial es va centrar, en primer lloc, en la informació general,  sobretot qüestions relacionades amb les tarifes, peatge, horaris i itineraris. Després se situen la gestió de targetes i les incidències que afecten el suport sense contacte.

Els motius de les visites varien notablement en el Centre d’Aeroport, a causa del seu singular ubicació. En este cas, la informació se centra en la localització d’hotels i en els itineraris d’interés turístic. Moltes d’estes visites s’atenen en anglés, italià i francés.

Espai del Client

Els Centres d’Atenció del Client s’estan reconvertint progressivament en Espais del Client. Ja ho han fet Colón i Xàtiva i, en un futur, ho faran Aeroport i Benimaclet en Metrovalencia.

Estos recintes sintetitzen i avancen el nou concepte d’oficines d’atenció al client que FGV comença a posar en marxa. Són un lloc d’interrelació entre client i empresa, atés per personal específic, i una àrea on es puguen usar els servicis que s’oferixen, el disseny de l’espai seguix els criteris sobre accessibilitat universal establits en el Pla d’Accessibilitat de FGV.

El nou Espai del Client, a més de les tasques que es realitzen en la resta de Centres d’Atenció, està orientat a la relació amb l’empresa (per exemple, hi ha habilitada una zona de reunions) i inclús disposa de zona Wi-Fi, zona de descans, la possibilitat de recàrrega del mòbil i connexió per a pastilles o portàtils.

Notícies relacionades

17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...
12 - 02 - 2024

El pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia preveu prolongar la Línia 10, desenvolupar les futures Línies 11 i 12 i construir tres grans intercanviadors

La consellera Pradas, acompanyada per l'alcaldessa Catalá, ha presentat el projecte d'ampliació nord-sud el primer pas del qual són les...
03 - 02 - 2024

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable, 8,16 punts sobre 10, els servicis que presta FGV a la província

La valoració positiva és del 92,2%, en sumar el 23,4% que ho qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant...