Data
14 de February de 2019

Els Espais i Centres d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 325.000 visites en 2018

De les 325.732 consultes personalitzades produïdes el passat any, l’oficina d’Aeroport va reunir 102.092, el 31,3%
 
Setembre, maig i gener van ser els mesos de més intensitat i tarifes, horaris i itineraris les qüestions més requerides

Els Espai del Client (Xàtiva i Colón) i els Centres d’Atenció al Client (Aeroport i Benimaclet) de Metrovalencia van acollir durant el passat any 325.732 visites d’usuaris, la qual cosa suposa una mitjana de 892 atencions al dia.
 
Els usuaris de Metrovalencia poden realitzar preguntes i gestions de manera personal amb presència física en qualsevol dels recintes que FGV té habilitats: el de Xàtiva, que es va obrir en 1998 coincidint amb la posada en servici de l’estació i reconvertit en Espai del Client a l’abril del passat any; el Centre d’Atenció al Client Benimaclet, en servici des de 2001; el de Colón obert en 2007 i reconvertit en Espai del Client al desembre de 2017; i el Centre d’Atenció al Client d’Aeroport, l’obertura del qual es va produir en 2008.
 
Setembre va ser el mes en què es va registrar un nombre més gran de visites als Espais i Centres d’Atenció al Client amb 37.470. Cal assenyalar que en este mes molts dels clients renoven els carnets temporals o tramiten pèrdues i nous abonaments. Maig va ser el segon mes en nombre de consultes (36.544) i gener va ser el tercer, amb 29.804. En quart lloc es va situar març, amb 29.631 visites, en un període en què la xarxa experimenta un important increment de viatgers, a causa de la celebració de les Falles.
 
Els centres que van acollir més visites en 2018 van ser, per magnituds, Aeroport, que amb 102.092 visites, concentra el 31,3% del global i desplaça al recinte habitualment primer, Xàtiva, pel fet que este últim va estar tancat un mes per obres per a passar de Centre d’Atenció al Client a Espai del Client, que comporta un nou concepte de relació entre l’empresa i l’usuari.
 
D’esta manera, Xàtiva ocupa el segon lloc amb 100.230 visites; Colón el tercer amb 71.728; i Benimaclet el quart amb 51.682 visites.
 
Motius de les visites
 

Els centres reben a clients que necessiten informació impresa, com a plans de la xarxa, etcètera., però també als que tramiten les targetes personalitzades mensuals, anuals o de la targeta portamonedes TuiN, Gent Major, Famílies Nombroses i de Mobilitat. El passat any l’atenció presencial es va centrar en qüestions relacionades amb les tarifes i peatge, horaris, itineraris, reclamacions i objectes perduts.
 
Els motius de les visites varien notablement en el CAC d’Aeroport, a causa del seu singular ubicació. En este cas, la informació se centra en la localització d’hotels i en els itineraris d’interés turístic. Moltes d’estes visites s’atenen en anglés, italià i francés.
 
Espai del Client

 
Els Centres d’Atenció del Client s’estan reconvertint progressivament en Espais del Client. Ja ho han fet Colón i Xàtiva i en un futur ho faran Aeroport i Benimaclet en Metrovalencia, així com en TRAM d’Alacant.
 
Estos recintes sintetitzen i avancen el nou concepte d’oficines d’atenció al client que FGV comença a posar en marxa. Són un lloc d’interrelació entre client i empresa, atés per personal específic, i una àrea on es puguen usar els servicis que s’oferixen, el disseny de l’espai seguix els criteris sobre accessibilitat universal establits en el Pla d’Accessibilitat de FGV.
 
El nou Espai del Client, a més de les tasques que es realitzen en la resta de Centres d’Atenció, està orientat a la relació amb l’empresa (per exemple, hi ha habilitada una zona de reunions) i inclús disposa de zona Wi-Fi, zona de descans, la possibilitat de recàrrega del mòbil i connexió per a tauleta tàctil o portàtils.

Notícies relacionades

17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...
12 - 02 - 2024

El pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia preveu prolongar la Línia 10, desenvolupar les futures Línies 11 i 12 i construir tres grans intercanviadors

La consellera Pradas, acompanyada per l'alcaldessa Catalá, ha presentat el projecte d'ampliació nord-sud el primer pas del qual són les...
03 - 02 - 2024

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable, 8,16 punts sobre 10, els servicis que presta FGV a la província

La valoració positiva és del 92,2%, en sumar el 23,4% que ho qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant...