Data
26 de May de 2017

Els treballadors d’atenció al client de FGV reben formació sobre el llenguatge de signes

La formació la impartix personal de la Fundació de la Comunitat València per a la integració i supressió de barreres de comunicació (FESORD)
 
L’empresa prepara el seu propi Pla d’Accessibilitat Universal perquè totes les persones puguen utilitzar este mitjà de transport de manera autònoma

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en col·laboració amb FESORD (Fundació de la Comunitat València per a la integració i supressió de barreres de comunicació) ha iniciat esta setmana un curs de formació en el llenguatge de signes, dirigit als treballadors que tenen contacte directe amb el públic. Estes jornades tenen com a objectiu oferir una aproximació al llenguatge de signes que permeta establir una comunicació bàsica.
 
El curs que es realitza per primera vegada per part de FGV és voluntari i té una duració total de 30 hores. Fins a la data s’han inscrit 60 agents, que a València rebran formació fins al pròxim 22 de juny, en distints torns. A Alacant el procés formatiu comença el pròxim 6 de juny.
 
L’aprenentatge en el llenguatge de signes pretén donar una visió global de la comunitat sorda, de quines són les seues característiques i idiosincràsia, així com donar a conéixer la seua llengua, amb una gramàtica, una semàntica i una sintaxi pròpia que, a diferència de la llengua oral, es basa en una modalitat visual i gestual.
 
A més d’estos cursos, es desenrotllaran altres accions formatives que permeten al personal que tinga tracte directe amb el client major concreció i especialització en les pràctiques i tècniques d’atenció al client, solució de situacions de conflicte, habilitats de comunicació, etc.
 
Esta iniciativa forma part de les accions que desenrotlla l’empresa per a aconseguir un servici més accessible i que es completarà amb l’elaboració del Pla d’Accessibilitat Universal de FGV, amb l’objectiu que totes les persones puguen disfrutar dels servicis de transport que presta, amb independència de la seua situació física o sensorial i d’una manera autònoma.
 
Este Pla d’Accessibilitat Universal de FGV forma part de les mesures impulsades per la Conselleria d`Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori que dirigix María José Salvador, per a millorar l’atenció i el servici que es presta des de FGV als usuaris de Metrovalencia i TRAM d’Alacant.
 
El futur pla es basarà en els principis d’autonomia, igualtat, seguretat i comoditat per al client. Amb la idea de tindre un dels plans d’accessibilitat en matèria de transport més modern, avançat i participatiu. Junt amb esta iniciativa FGV emprendrà una sèrie d’accions des de la direcció de Client i Accessibilitat per a millorar les condicions de la xarxa. Entre les mesures proposades s’ha inclòs l’elaboració d’una enquesta específica de valoració que també comptarà amb les aportacions dels clients i entitats representatives d’estos col·lectius.

Notícies relacionades

13 - 06 - 2024

El Col·legi Sector Aeri de València tanca el programa de visites educatives a Metrovalencia previstes en este curs escolar

Alumnes i professors han recorregut els tallers i els trens que presten servici en la xarxa de metro Els 25...
17 - 04 - 2024

Metrovalencia obri les instal·lacions de València Sud al Col·legi Sant Joan de Ribera de Burjassot

L'activitat Metroescola pretén acostar als escolars el funcionament de la xarxa i els beneficis de l'ús del transport públic Alumnes...
16 - 04 - 2024

Metrovalencia acull una exposició contra la violència infantil en l’estació de Mislata

‘Recordes com et maltractaren?’, organitzada per l'Associació Quera, forma part de les activitats de Línia 0 d'FGV L'exhibició fotogràfica s'inaugura...