Data
15 de January de 2022

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un 7,84 sobre 10 els serveis que presta FGV

  • Els clients i clientes atribueixen la millor puntuació a la seguretat en el trajecte, la senyalització i l’accessibilitat al tren
  • El perfil de la persona usuària és dona, 33 anys, estudis secundaris, nivell socioeconòmic mitjà i treballador o treballadora per compte d’altri

Les persones usuàries han atorgat una valoració de notable, 7,84 punts sobre 10, al servei global de transport que presta Metrovalencia, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2021 després d’efectuar 3.219 entrevistes, amb un error estadístic per a les dades globals del +1,73% per a un interval de confiança del 95,5% entre els viatgers majors de 15 anys de metro i tramvia.

Segons l’estudi, la valoració positiva del servei és del 90,2%, en sumar el 30,4% que el qualifiquen com a “Bé”, el 49,5% com “Bastant bé” i el 10,3% com “Molt bé”. La valoració d’indiferència, que coincideix amb la qualificació de “Regular”, és del 7%. La valoració de rebuig és del 2,8%, en sumar el 0,5% de la qualificació “Molt malament”, el 0,5% del “Bastant mal” i el 1,9% del “Mal”.

La Línia 5 (Marítim Serrería-Aeroport) és la millor valorada pels clients i clientes amb 8,19 punts, seguida per la Línia 7 (*Marítim Serrería-Torrent Avinguda) amb 7,90; la Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) amb 7,87; i la Línia 9 (Alboraia Peris Aragó-Riba-roja de Túria) amb 7,84 punts.

A continuació se situen la Línia 6 (Tossal del Rei-Marítim Serrería) i la Línia 8 (Marítim Serrería-Marina Reial Joan Carles I), totes dues amb 7,83; la Línia 4 (Mas del Rosari-Doctor Lluch) amb 7,75; la Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda) amb 7,66; i, finalment, la Línia 1 (Bétera-Villanueva de Castellón) amb 7,60 punts.

Perfil de la persona usuària

Segons l’informe de 2021, el nombre de dones que utilitzen els serveis de Metrovalencia que suposen el 65,2% del total de viatgers, per la qual cosa els homes són el 34,8%. El 85,5% són espanyols i el 14,5% restant estrangers.

Quant a l’edat, la mitjana se situa entorn dels 33 anys, sent el segment de menors de 25 anys el més significatiu amb el 43%; seguit del de 40 o més anys amb el 32,8% i la població entre 25 i 39 anys, que aconsegueix un 24,2%.

El 50,5% dels passatgers i passatgeres de Metrovalencia ha realitzat estudis secundaris, un 33,7% té formació universitària i el 15,8% ha efectuat estudis primaris. El nivell socioeconòmic que predomina és el “mitjà”, amb el 53%; seguit de l’alt-mig alt, amb el 33,3% i el baix-mig baix, amb el 13,8%.

Quant a l’ocupació, un 50% dels clients i clientes de Metrovalencia són treballadors o treballadores per compte d’altri; el 39% són estudiants; el 3,5% es troben en situació d’atur laboral; el 3,1% són jubilats i pensionistes; el 2,6% són autònoms; i un 1,9% es declara mestressa de casa.

Seguretat en el trajecte

D’entre els 19 factors valorats pels viatgers en l’enquesta del ISC relacionats amb el servei que presta FGV a València i la seua àrea metropolitana, 15 superen la qualificació de 7 punts.

Els aspectes del servei que han rebut millor valoració per part dels clients són la seguretat en el trajecte (8,46); senyalització (8,41); accessibilitat al tren (8,37); rapidesa (8,27) i la neteja dels trens (8,10 punts).

Els aspectes del servei que han rebut menor valoració han sigut la no massificació (5,32); la seguretat ciutadana (6,65); la freqüència de pas (6,69); el preu (6,77) i l’absència de moviments bruscos (7,39).

Notícies relacionades

04 - 10 - 2024

FGV facilita l’accés a les activitats programades a València i Alacant amb motiu de la celebració del 9 d’Octubre

Metrovalencia i TRAM d’Alacant permeten accedir en transport públic a les propostes festives organitzades per la Generalitat La programació d'actes...
28 - 09 - 2024

Metrovalencia oferix servicis especials de tramvia a Fira València del 30 de setembre al 3 d’octubre

De dilluns a dijous se celebren Fira Hàbitat València, Textilhogar, Espai Cuina, Iblerflora i Eurobrico La freqüència de pas en...
25 - 09 - 2024

Infraestructures presenta a informació pública l’estudi informatiu de la Línia 11 de Metrovalencia

Esta nova línia forma part del Pla d'Ampliació de la xarxa de metro i tramvia de València i la seua...