Data
14 de July de 2017

FGV completa la inspecció dels túnels de Metrovalencia sense detectar anomalies en les infraestructures analitzades

Esta actuació és prèvia a l’auscultació de les estructures dels 27 quilòmetres de túnel i les seues 35 estacions pressupostada en 462.280 euros 

A partir de setembre es realitzarà per primera vegada per part de FGV una revisió detallada dels trams subterranis de la xarxa

En 2017 es destinen 8 milions d’euros al manteniment de les instal·lacions i infraestructures de la xarxa

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha completat, tal com havia anunciat, els treballs d’inspecció dels túnels de la xarxa de Metrovalencia sense que s’haja detectat cap anomalia en les infraestructures revisades. 

A través d’esta actuació s’ha comprovat esta setmana l’estat de les voltes dels túnels entre Empalme i Sant Isidre, corresponents a les Línies 1 i 2 de Metrovalencia, així com del tram de la Línia 7 entre les estacions de Jesús i Colón i dels trams subterranis de les Línies 3, 5 7 i 9 entre Marítim-Serrería i Aeroport i des d’Alameda a Alboraia-Peris Aragó.
 
Estos treballs s’han realitzat de manera prèvia a les actuacions que ja tenia previstes l’empresa a través del contracte que permetrà, una vegada adjudicat, realitzar a partir de setembre una inspecció i auscultació dels túnels i estacions subterrànies. 
 
Es tracta de la primera ocasió en què FGV ha planificat una revisió detallada de les seues infraestructures subterrànies, que en alguns casos compten amb quasi 30 anys en servici com el túnel de les actuals Línies 1 i 2 de Metrovalencia. 
 
L’objectiu d’estos treballs, dotats amb un pressupost de licitació de 462.280 euros per als anys 2017 i 2018, és conéixer l’estat actual de les instal·lacions i així determinar les actuacions i mesures necessàries en els 27 quilòmetres de túnel i 35 estacions subterrànies. Precisament divendres passat es van obrir les pliques econòmiques de la licitació.
 
Des de FGV s’ha considerat convenient realitzar este treball d’auscultació de les infraestructures subterrànies per a determinar la geometria actual dels túnels, realitzar un seguiment periòdic del seu estat i dur a terme un correcte pla de manteniment de la infraestructura de les línies, abordant amb la informació i inspecció periòdica que es vaja realitzant les mesures correctores a seguir, en funció de cada cas.
 
L’execució d’estos treballs, que es realitzaran a partir de setembre, se suma a les intervencions que de manera programada es realitzen de forma periòdica en els túnels per al segellat de filtracions i goteres, així com el manteniment de la infraestructura i superinfraestructura de via, amb accions de bat i amolado de carril, revisió i inspecció de vies i de les línies aèries electrificades.
 
Estes intervencions garantixen la qualitat i seguretat de les instal·lacions i prolonguen el temps d’utilització de la infraestructura i la seua fiabilitat, alhora que afavorixen un increment de la vida útil dels trens i reduïxen el consum d’energia.
 
Assignació econòmica de FGV al manteniment d’instal·lacions i infraestructures
 
Durant el primer semestre de 2017 s’han executat actuacions de manteniment per valor de 4,1 milions d’euros, quedant pendent per a la resta de l’any en curs una xifra semblant, per la qual cosa el pressupost al cap de l’exercici serà de 8 milions d’euros, un 42% més que en 2016 i un 60% respecte de 2014 i 2015. En 2016, FGV va destinar al manteniment d’infraestructures i estacions de Metrovalencia, en l’apartat de gastos d’explotació, més de 5,6 milions d’euros, enfront dels menys de 5 milions destinats en 2014 i 2015.
 
En l’apartat d’inversions en el present any s’han executat en treballs de millora ja més de mig milió d’euros i resten 1,2 milions més, per la qual cosa al final de 2017 s’hauran invertit 1,7 milions d’euros, un 30,76% més que en 2016; un 340% més que en 2015; i un 85% més que en 2014. En es van destinar 1,3 milions en 2016, enfront dels 386.000 euros de 2015 i els 914.000 euros de 2014.
 

Notícies relacionades

24 - 11 - 2024

La Generalitat crea tres nous servicis d’autobús i aconseguix les 23 línies llançadores substitutives de Metrovalencia

Les noves rutes, que operaran a partir d'este dilluns són Torrent-Picanya-Paiporta, La Canyada-Paterna i Mislata-València La Generalitat ha creat tres...
13 - 11 - 2024

La Generalitat reestructura les línies d’autobús substitutives de la Línia 1 de Metrovalencia i reforça el servici en els municipis afectats per les restriccions a la mobilitat

Des d'este dimecres 13 de novembre, Rocafort, Bétera, Moncada-Alfara i Massarrojos estan connectats directament amb València a través de les...
10 - 11 - 2024

La Generalitat habilita quatre noves línies d’autobús per a millorar la mobilitat de Torrent, Lliria, Paterna i L’Eliana amb València

Carlos Mazón agraïx a conductors, Comunitat de Madrid i empreses de transport l'enviament de 40 autobusos que supliran la falta...