Data
26 de February de 2018

FGV intensifica les accions per a reduir el nombre de viatgers sense títol de transport en les seues línies de TRAM d’Alacant i Metrovalencia

S’incrementaran els suplements o sancions de 50 a 100 euros i es realitzaran més controls en col·laboració amb la Policia Autonòmica
 
L’índex de frau segons les dades registrats es va situar en 2017 en un 3,86% a Alacant i en un 2,74% a València

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha començat a implantar un conjunt de mesures per a reduir l’índex de frau que es registra en les línies en servici del TRAM d’Alacant i que també s’aplicaran en Metrovalencia.
 
Entre les mesures proposades s’ha establit l’increment dels suplements o sancions per viatjar sense títol de transport, que passarà de 50 a 100 euros, a partir del pròxim 1 d’abril. A més es realitzarà una nova planificació i intensificació dels controls que de manera habitual es realitzen en trens i tramvies, comptant amb la col·laboració de la Policia Autonòmica.
 
Les mesures contra el frau també comprenen diferents accions organitzatives i tècniques, com la promoció de la targeta portamonedes TuiN en les seues distintes modalitats, la instal·lació progressiva de línies de validació en les estacions de superfície o l’automatització de l’obertura i tancament dels vestíbuls de superfície.
 
Este conjunt de mesures es complementaran amb les pròximes campanyes informatives i altres accions de conscienciació i comunicació que realitzarà l’empresa pública, amb l’objectiu d’informar els clients.
 
TRAM d’Alacant va tancar el passat exercici amb un índex de frau estimat del 3,86% en el conjunt de les seues línies. Per part de Metrovalencia es va registrar en 2017 un índex de frau estimat del 2,74% en el conjunt de les seues línies. Este percentatge representa la mitjana dels viatgers que accedixen de manera irregular als trens i tramvies, i que són detectats en els controls que de manera constant realitza el personal de l’empresa.
 
En 2017, com resultat dels diferents controls realitzats pel personal d’intervenció de FGV, a Alacant es van imposar un total de 1.708 suplements o sancions econòmiques i 8.559 en Metrovalencia.
 
Els suplements emesos corresponen a persones que viatgen sense el títol de transport, no ho han validat a l’entrada, el títol no complix les seues condicions de validesa, té un contingut il·legible totalment o parcialment, ha caducat, o correspon a una zona diferent de la del viatge realitzat.
 
També es considera frau el d’aquelles persones que viatgen amb un títol de transport personalitzat suplantant a la seua titular o contravenint qualsevol altra norma d’ús, així com als que han recarregat el seu títol de transport en una targeta sense contacte de manera fraudulent.
 
Les persones a qui se’ls impose este suplement, que serà de 100 euros a partir de l’1 d’abril, tenen un termini de pagament de 30 dies naturals, amb el descompte del 50% dins dels primers 15 dies.
 

Notícies relacionades

27 - 03 - 2025

Els autobusos de Metrovalencia que enllacen amb Picassent i les poblacions de la Ribera canvien la seua parada a l’estació de Safranar des de l’1 d’abril

Actualment l'enllaç es realitza en l'avinguda Giorgeta prop de la estació de Jesús de Metrovalencia Els servicis alternatius de Torrent...
27 - 03 - 2025

Metrovalencia facilita l’accés a Fira València amb motiu de BdM Meeting, 2 Dies per a Guanyar i la Fira de la Carrera de la Dona

El 28 de març se celebra l'esdeveniment de la Central de Compres i Servicis de botigues especialitzades en construcció Els...
23 - 02 - 2025

Els nous intercanviadors metro-autobús de València-Sud, Safranar i Jesús superen els 104.000 viatgers en els primers dies de funcionament

La noves connexions intermodals van entrar en servici dimarts passat 18 de febrer, al mateix temps que la xarxa de...