Data
21 de November de 2017

FGV licita el tancament de l’estació de Paiporta de Metrovalencia per a augmentar la seguretat en el pas entre andanes

S’instal·laran controls d’accés, interfonos i cambres de vídeo, a més de tancar el recinte

L’actuació, amb un pressupost inicial de 263.000 euros, també servirà per a disminuir el frau
 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha licitat el tancament de l’estació en superfície de Paiporta (L1, L2 i L7) de Metrovalencia per un import inicial de 263.842,54 euros, IVA inclòs, amb el doble objectiu d’augmentar la seguretat en l’actual pas entre andanes i reduir el frau.

Respecte al dit pas entre andanes, l’empresa pública considera esta actuació com de “molt alta prioritat”, al ser una estació amb un volum elevat de viatgers -en 2016 va registrar més d’un milió-, a més de comptar amb una freqüència de pas de trens molt elevada i en doble via.

Encara que les actuals condicions de visibilitat i accessibilitat del pas són bones, es considera que la millor actuació és el tancament de l’estació per a evitar situacions de perill i accidents, com els que ja s’han produït en alguna ocasió.

En este sentit, FGV ha previst realitzar un tancament total de l’estació, que contempla la instal·lació d’un control d’accessos (quatre en l’edifici i dos més en l’accés a l’andana contrària, el de direcció Picanya, amb la característica que seran portes grans giratoris antivandàlics), així com interfonos (dos més per a complementar el ja existent) i cambres de vídeo (una per a reforçar l’actual dispositiu instal·lat en l’edifici i dos més en els nous portes grans giratoris).

A més, es condicionarà una marquesina en el costat de Picanya i es tancarà l’accés, tant rodejant l’edifici principal com en l’andana contrària, amb la seua prolongació fins al pas inferior pel que els transeünts hauran de passar a partir d’ara, amb la finalitat que ningú travesse les vies pel traçat entre ambdós punts. L’esmentat pas inferior permetrà franquejar la línia ferroviària davall les vies i es dirigix tant al cementeri de la localitat com a un ecoparc de reciclatge.
 
Amb esta proposta, es manté el pas entre andanes existents, que registra un gran nombre d’usuaris, però serà únicament utilitzat pels viatgers de Metrovalencia, ja que no tindrà accés directe des del carrer, la qual cosa minimitza de manera significativa el risc.
 

Notícies relacionades

17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...
12 - 02 - 2024

El pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia preveu prolongar la Línia 10, desenvolupar les futures Línies 11 i 12 i construir tres grans intercanviadors

La consellera Pradas, acompanyada per l'alcaldessa Catalá, ha presentat el projecte d'ampliació nord-sud el primer pas del qual són les...
03 - 02 - 2024

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable, 8,16 punts sobre 10, els servicis que presta FGV a la província

La valoració positiva és del 92,2%, en sumar el 23,4% que ho qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant...