Data
21 de November de 2017

FGV licita el tancament de l’estació de Paiporta de Metrovalencia per a augmentar la seguretat en el pas entre andanes

S’instal·laran controls d’accés, interfonos i cambres de vídeo, a més de tancar el recinte

L’actuació, amb un pressupost inicial de 263.000 euros, també servirà per a disminuir el frau
 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha licitat el tancament de l’estació en superfície de Paiporta (L1, L2 i L7) de Metrovalencia per un import inicial de 263.842,54 euros, IVA inclòs, amb el doble objectiu d’augmentar la seguretat en l’actual pas entre andanes i reduir el frau.

Respecte al dit pas entre andanes, l’empresa pública considera esta actuació com de “molt alta prioritat”, al ser una estació amb un volum elevat de viatgers -en 2016 va registrar més d’un milió-, a més de comptar amb una freqüència de pas de trens molt elevada i en doble via.

Encara que les actuals condicions de visibilitat i accessibilitat del pas són bones, es considera que la millor actuació és el tancament de l’estació per a evitar situacions de perill i accidents, com els que ja s’han produït en alguna ocasió.

En este sentit, FGV ha previst realitzar un tancament total de l’estació, que contempla la instal·lació d’un control d’accessos (quatre en l’edifici i dos més en l’accés a l’andana contrària, el de direcció Picanya, amb la característica que seran portes grans giratoris antivandàlics), així com interfonos (dos més per a complementar el ja existent) i cambres de vídeo (una per a reforçar l’actual dispositiu instal·lat en l’edifici i dos més en els nous portes grans giratoris).

A més, es condicionarà una marquesina en el costat de Picanya i es tancarà l’accés, tant rodejant l’edifici principal com en l’andana contrària, amb la seua prolongació fins al pas inferior pel que els transeünts hauran de passar a partir d’ara, amb la finalitat que ningú travesse les vies pel traçat entre ambdós punts. L’esmentat pas inferior permetrà franquejar la línia ferroviària davall les vies i es dirigix tant al cementeri de la localitat com a un ecoparc de reciclatge.
 
Amb esta proposta, es manté el pas entre andanes existents, que registra un gran nombre d’usuaris, però serà únicament utilitzat pels viatgers de Metrovalencia, ja que no tindrà accés directe des del carrer, la qual cosa minimitza de manera significativa el risc.
 

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...