Data
25 de November de 2019

FGV millorarà l’accessibilitat al pàrquing de Metrovalencia en València Sud amb una rotonda en la CV-407 i un vial fins a l’aparcament

La glorieta es construirà a l’altura del cementeri de Paiporta, amb una eixida fins a les instal·lacions i també hi haurà un carril-bici

S’ha iniciat el procés d’expropiació de terrenys i l’obra, amb un import pròxim al milió d’euros, s’executarà l’any que ve

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) millorarà l’accessibilitat al pàrquing de Metrovalencia situat en València Sud amb la construcció d’una rotonda en la CV-407, d’on començarà un vial fins a l’aparcament.

Esta actuació s’emmarca en l’aposta del Consell per la intermodalitat perquè aquells conductors que ho desitgen puguen estacionar de manera gratuïta els seus vehicles i desplaçar-se fins al centre de la capital amb metro. Així mateix, s’incrementarà la seguretat viària, atés que en l’actualitat cal realitzar un encreuament de la carretera perillós travessant el carril contrari i que causa retencions al tràfic rodat.

El projecte arreplega una rotonda en l’esmentada carretera a l’altura del cementeri de Paiporta, des d’on una eixida portarà als vehicles per un vial de 423 metres de longitud fins a l’aparcament de FGV de València Sud. A més, es construirà un carri-bici al llarg del nou vial.

El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) ha publicat hui la informació pública de l’alçament d’actes d’ocupació de l’expedient d’expropiació forçosa per a les obres, que compten amb un pressupost inicial de 945.062,82 euros, IVA inclòs, i un termini d’execució de quatre mesos. S’espera que els treballs s’inicien a principis de l’any que ve i que estiguen conclosos en el segon semestre del mateix.

Metrovalencia ha augmentat este mateix any la capacitat del seu aparcament gratuït de l’estació de València Sud fins a les 282 places, molt utilitzat pels usuaris de les poblacions pròximes a les instal·lacions de FGV, com són Paiporta, Picanya, Catarroja, Albal o Benetússer, en especial en els dies de Falles. Els conductors estacionen els seus vehicles en el recinte habilitat a este efecte i agafen el metro (Línies 1, 2 i 7) per a desplaçar-se fins al centre de València.

Notícies relacionades

29 - 12 - 2024

Metrovalencia oferirà servici especial durant Nit de cap d’any

El conseller Vicente Martínez Mus ha assenyalat que “per primera vegada s'oferirà un dispositiu especial a València i Alacant per...
24 - 12 - 2024

El tram Paterna-Llíria de la Línia 2 de Metrovalencia s’incorpora a la resta de línies de metro i tramvia en servici

S'obri al públic també el nou baixador de Font del Barranc, situat en el Polígon industrial Fuente del Jarro Amb...
23 - 12 - 2024

El Consell aprova el decret llei que prorroga fins al 31 de gener la gratuïtat per a joves en les tarifes de transport públic de la Generalitat

Per a continuar utilitzant este abonament fins a eixa data no és necessari realitzar cap mena de procés de renovació...