Data
03 de May de 2019

FGV realitza treballs d’instal·lació de nous tancaments de la xarxa de Metrovalencia a Picanya, Torrent, Rocafort i Massarrojos

El conjunt de les obres previstes en els trams en superfície compten amb un pressupost  de 883.776 euros i un termini d’execució de dos anys 

L’actuació forma part de les mesures impulsades per la Generalitat per a millorar les condicions de  seguretat de la xarxa ferroviària 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) continua amb els treballs de instal·lació de nous tancaments de la xarxa de Metrovalencia. En les últimes setmanes l’empresa pública està completant la instal·lació de noves barreres a les Línies 1, 2 i 7 al seu pas pels termes municipals de Picanya, Torrent, Rocafort i Massarrojos. 

Este tipus d’actuacions que van començar el passat any es realitzen amb l’objectiu d’impedir el pas no autoritzat al llarg dels trams en superfície i millorar així les condicions de seguretat en el conjunt de la xarxa, al mateix temps que s’adapta progressivament a la nova legislació autonòmica en matèria de seguretat ferroviària.
 
Els primers treballs s’estan duent a terme en trams urbans, fins al moment, s’han completat diferents actuacions en l’accés a l’estació de Llíria, entre les estacions dels Carolines-Fira i Campament, junt amb el baixador d’Omet i en el tram entre Paiporta i Sant Isidre.  
 
Estos treballs compten amb un pressupost conjunt de 883.776 euros i permetran instal·lar més de 21,9 quilòmetres de nou tancament en diferents trams de la xarxa, que inclouen zones urbanes, de doble via, amb possibilitat de trànsit de vianants o circulació de vehicles en paral·lel a la línies de Metrovalencia, i punts de via única amb accessos d’ús rústic.
 
La xarxa de metro de València i la seua àrea metropolitana compta amb 137 quilòmetres de via, dels quals 26,5 quilòmetres són subterranis i més de 110 quilòmetres en superfície, sense incloure els 20 quilòmetres de xarxa tramviària. 
 
Actualment, compten amb protecció 70 quilòmetres de xarxa que disposen de distintes tipologies de tancamant, per a evitar el lliure accés de les persones a les vies. 


Treballs previstos
 
Les intervencions plantejades contemplen la instal·lació de diferents tipus de tancaments, segons la zona a protegir. Així mateix es preveu la neteja o desbrossament de la zona i posteriorment la instal·lació de tanca o proteccions, a més d’altres treballs.
 
Per part de FGV s’ha programat la instal·lació de 7.925 metres en la Línia 1 (Bétera_Villanueva de Castellón); 4.125 metres en la Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda); 8.395 metres en els trams comuns d’estes dos línies; i 1.500 metres en la Línia 3, que unix Rafelbunyol i Aeroport.   
 
Junt amb esta actuació, FGV destina prop de 200.000 euros a la reparació de desperfectes urgents en els trams ja protegits, com a conseqüència d’accions vandàliques, inclemències meteorològiques o circumstàncies imprevistes. 
 

Notícies relacionades

17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...
12 - 02 - 2024

El pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia preveu prolongar la Línia 10, desenvolupar les futures Línies 11 i 12 i construir tres grans intercanviadors

La consellera Pradas, acompanyada per l'alcaldessa Catalá, ha presentat el projecte d'ampliació nord-sud el primer pas del qual són les...
03 - 02 - 2024

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable, 8,16 punts sobre 10, els servicis que presta FGV a la província

La valoració positiva és del 92,2%, en sumar el 23,4% que ho qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant...