Data
23 de February de 2023

FGV remodelarà l’entorn de l’estació de Carlet de Metrovalencia per a dotar-la de nous accessos i línies de validació

  • La directora-gerent d’FGV, Anaïs Menguzzato, ha explicat a l’alcaldessa de la localitat, Lola Navarro, el projecte a desenvolupar
  • FGV està construint en la principal estació del municipi una plataforma fixa per a Persones de Mobilitat Reduïda

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) remodelarà l’entorn de l’estació de Carlet per a dotar-la de nous accessos i línies de validació. Aquest projecte forma part del pla d’actuacions previst en 32 estacions de superfície de Metrovalencia i 12 del TRAM d’ Alacant.

La directora gerent d’FGV, Anaïs Menguzzato, s’ha reunit hui amb l’alcaldessa de Carlet, Lola Navarro, per a explicar-li els detalls del projecte, que recull la millora de les condicions d’accessibilitat a l’edifici, el seu clos i la instal·lació d’una línia de validació per a les persones usuàries.

“Una vegada presentat el projecte a l’ajuntament, FGV aquesta en disposició d’iniciar els tramites per a licitar l’obra i condicionar tant els accessos com l’entorn de l’estació”, ha explicat la directora gerent.

FGV s’ha compromés també a millorar les condicions de l’actual aparcament, situat al costat de l’estació, així com millorar i ampliar el tancament del traçat de la línia al llarg del municipi.

Plataformes per a PMR

Al seu torn, la directora gerent ha assenyalat que FGV ha iniciat les obres per a instal·lar en l’estació de Carlet la plataforma fixa per a Persones de Mobilitat Reduïda (PMR) que facilitar l’accessibilitat d’aquest col·lectiu en el trànsit entre l’andana i els trens.

FGV ha desenvolupat un model propi de plataforma que supera àmpliament les exigències actuals en vigor i garanteix una distància no superior als 2 cm en altura i 2’5 en amplària.

Edifici de l’estació

FGV va cedir en 2014 a l’ajuntament de Carlet l’ús de l’edifici de l’estació de Carlet i el consistori ha avançat que té previst continuar les obres d’adequació del mateix per a garantir el seu ús per part de les veïnes i veïns del municipi.

L’estació, obra de l’arquitecte Francisco Mora Berenguer en 1925, és d’estil eclèctic tardà amb trets modernistes barrejats amb elements típics del regionalisme de l’època. Es compon de dos cossos principals, la sala d’espera i la torre, i un altre secundari de menor altura. La primera planta de tot l’edifici ve unificada per una utilització en bandes ressaltades de dues rajoles de diferent coloració. La segona planta, inexistent en l’ala secundària, ve enèrgicament diferenciada entre la torre i el cos central.

Notícies relacionades

24 - 11 - 2024

La Generalitat crea tres nous servicis d’autobús i aconseguix les 23 línies llançadores substitutives de Metrovalencia

Les noves rutes, que operaran a partir d'este dilluns són Torrent-Picanya-Paiporta, La Canyada-Paterna i Mislata-València La Generalitat ha creat tres...
13 - 11 - 2024

La Generalitat reestructura les línies d’autobús substitutives de la Línia 1 de Metrovalencia i reforça el servici en els municipis afectats per les restriccions a la mobilitat

Des d'este dimecres 13 de novembre, Rocafort, Bétera, Moncada-Alfara i Massarrojos estan connectats directament amb València a través de les...
10 - 11 - 2024

La Generalitat habilita quatre noves línies d’autobús per a millorar la mobilitat de Torrent, Lliria, Paterna i L’Eliana amb València

Carlos Mazón agraïx a conductors, Comunitat de Madrid i empreses de transport l'enviament de 40 autobusos que supliran la falta...