Data
01 de September de 2017

FGV reprén la circulació en el tram de la Línia 4 del tramvia entre les parades de Pont de Fusta i Primat Reig

La segona fase de les obres es realitzarà durant els mesos de setembre i octubre sense afectar el pas normal dels tramvies

Aquesta actuació forma part de les accions de manteniment i millora que realitza l’empresa pública en la xarxa

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha représ aquest divendres la circulació en el tram de la Línia 4 del tramvia (Doctor Lluch-Mas del Rosari) entre les parades de Pont de Fusta i Primat Reig, després de concloure la primera fase dels treballs de renovació de via i coincidint, al seu torn, amb la recuperació del servici i horaris habituals en el conjunt de la xarxa de Metroavlencia.

Des de l’1 d’agost fins a aquest divendres, 1 de setembre, la parada de Pont de Fusta va quedar fora de servici per a completar les actuacions previstes en el projecte substitució del conjunt del bucle que es forma en aquest tram. Com a alternativa FGV va posar en funcionament un servici complementari d’autobús entre aquesta parada i Primat Reig.

A partir d’ara, tal com va anunciar la Consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, en una visita a aquesta obra realitzada dimecres passat, els treballs d’adequació de l’entorn, substitució de desviacions i incorporació d’equipaments tècnics continuaran però sense afectar el pas normal dels tramvies.

Instal·lació de modificadors de fricció per a reduir sorolls i vibracions

Durant la visita a les dites obres la Consellera va destacar que “gràcies a aquesta renovació s’ha instal·lat un sistema de control de la fricció que permeten un lubricat del carril de forma automàtica”, un sistema que s’aplica per primera vegada en la xarxa de Metrovalencia i que “permetrà disminuir els efectes del pas del tramvia en aquesta zona i reduir sorolls i vibracions”. Posteriorment FGV planteja instal·lar aquests equips en altres punts de la seua xarxa tramviària.

La instal·lació de modificadors de fricció automàtics permet el lubricat del carril amb l’objectiu d’aconseguir una major vida útil i disminuir el desgast per la interacció roda/carril i per tant reduir l’efecte de les vibracions i sorolls que provoca el pas del tramvia.

Aquests sistemes tecnològics intel·ligents aconsegueixen reduir tant el desgast del carril com el del material rodador, aconseguint amb això disminuir consums d’energia i combustible, optimitzant recursos de mà d’obra i lubricant. Els sistemes d’injecció s’instal·laran aquest mes de setembre en les entrades al bucle de cada una de les dues vies, a fi de tindre totes les alineacions corbes lubricades.

Fases de l’actuació en Pont de Fusta

El pressupost d’aquesta actuació ascendeix a 344.547 euros i s’emmarca dins de la política de millora de les condicions que impulsa la Conselleria en el conjunt de la xarxa de FGV.

Les obres que s’estan realitzant en la parada de Pont de Fusta consten de dues fases d’execució. En la fase inicial, ja finalitzada, s’ha interromput el servici tramviari, la qual cosa ha permés retirar el paviment, substituir carrils, executar l’obra civil necessària per a la instal·lació dels modificadors de fricció i l’inici de la repavimentació de la zona afectada.

En aquesta primera actuació s’han renovat 342 metres lineals de via, i està prevista la substitució d’una de les dues desviacions tramviàries existents, així com la recàrrega elèctrica de l’altra desviació i de la travessia. Les hores totals empleades durant el mes d’agost, per a la substitució de les vies realitzades, han sigut 5.115 hores, treballant durant tot el mes.

La segona fase es realitzarà durant els mesos de setembre i octubre, en els que es durà a terme la substitució de desviació, la recàrrega elèctrica d’aparells de via, el muntatge dels modificadors de fricció, la finalització de la repavimentació i les rematades de reposicions diverses.

La parada de Pont de Fusta registra una mitja mensual de 50.000 viatgers, sent una de les més concorregudes de la xarxa tramviària de Metrovalencia. Amb aquest projecte s’han substituït les vies i desviacions en aquest punt que està en servici des de fa 23 anys i que ha acumulat un lògic desgast pel qual era necessari renovar-los.

Notícies relacionades

24 - 11 - 2024

La Generalitat crea tres nous servicis d’autobús i aconseguix les 23 línies llançadores substitutives de Metrovalencia

Les noves rutes, que operaran a partir d'este dilluns són Torrent-Picanya-Paiporta, La Canyada-Paterna i Mislata-València La Generalitat ha creat tres...
13 - 11 - 2024

La Generalitat reestructura les línies d’autobús substitutives de la Línia 1 de Metrovalencia i reforça el servici en els municipis afectats per les restriccions a la mobilitat

Des d'este dimecres 13 de novembre, Rocafort, Bétera, Moncada-Alfara i Massarrojos estan connectats directament amb València a través de les...
10 - 11 - 2024

La Generalitat habilita quatre noves línies d’autobús per a millorar la mobilitat de Torrent, Lliria, Paterna i L’Eliana amb València

Carlos Mazón agraïx a conductors, Comunitat de Madrid i empreses de transport l'enviament de 40 autobusos que supliran la falta...