Data
29 de August de 2023

Infraestructures conclou les obres de renovació de via de Metrovalencia entre Torrent i Castelló i restablirà el trànsit a partir de l’1 de setembre

  • La Generalitat invertirà 32,1 milions d’euros a millorar els trams en superfície de les Línies 1, 2 i 3
  • Salomé Pradas ha assenyalat que suposen una “millora substancial del servei de Metrovalencia en matèria de seguretat, comoditat i puntualitat”

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha anunciat hui el restabliment del trànsit ferroviari entre les estacions de Torrent amb Castelló (Línia 1) i Torrent Avinguda (Línia 2) a partir del dia 1 de setembre.

La titular d’Infraestructures ha visitat aquest matí el baixador de Realón de la Línia 1, on ha pogut comprovar les proves tècniques que s’estan efectuant per a verificar la posada a punt del servei abans de restablir el trànsit ferroviari amb els recorreguts habituals en totes dues línies.

La consellera, que ha valorat “la gran faena de tot l’equip humà que conforma Metrovalencia per a donar el millor servei als usuaris” ha assenyalat que “la Generalitat invertirà 32,1 milions d’euros en diverses actuacions amb l’objectiu de renovar diferents trams en superfície de la Línia 1 (Bétera-Castelló), Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda) i Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport), per a aconseguir una millora substancial del servei ferroviari de Metrovalencia en matèria de seguretat, comoditat i puntualitat”.

Salomé Pradas ha afegit que aquest projecte de renovació “beneficiarà als més de 16 milions d’usuaris que es desplacen a l’any per aquestes línies de Metrovalencia”. Segons ha indicat, la fase del projecte que s’ha executat aquest estiu “ha afectat els termes municipals de Torrent, Alcàsser i Picassent, amb un pressupost de 5,7 milions d’euros i s’ha dut a terme en període vacacional, quan es registra un menor nombre de desplaçaments dels usuaris”.

Amb aquesta intervenció s’actuarà sobre aparells de via (desviaments, fuites, travessies, aparells de dilatació, talperes, etcètera), renovació de via i passos a nivell amb trànsit de vehicles, per als vianants i entre andanes. Aquestes actuacions s’han previst amb la finalitat de fer front a la deterioració que pateixen aquests elements, provocat pel pas del temps i les condicions climatològiques.

Tant els aparells de via com els passos a nivell són els punts de la xarxa que majors problemes generen al servei de manteniment, per la qual cosa requereixen ser reemplaçats a curt o mitjà termini.

Actuacions

La consellera ha explicat que a aquestes inversions se sumarà en aquest tram un important projecte destinat a millorar la seguretat ferroviària i la intermodalitat en el tram Torrent-Picassent de la Línia 1. Concretament, ha afegit, “treballarem en la supressió de quatre passos a nivell, en la millora dels accessos i la creació d’estacionaments dissuasius en les estacions de Col.legi El Vedat i Sant Ramon”.

La responsable d’Infraestructures ha subratllat que aquesta actuació “ha rebut recentment el certificat d’exempció d’avaluació ambiental i els treballs de redacció prossegueixen a bon ritme”. L’actuació aquesta incorporada al Programa de Fons Feder 21-27 de la Unió Europea “i suposa una clara aposta per l’ús del transport públic i un patró de mobilitat molt més equilibrat”, ha postil·lat.

Notícies relacionades

16 - 05 - 2023

FGV licita les obres de renovació de via dels trams subterranis de les Línies 3, 5, 7 i 9 de Metrovalencia

El pressupost d'aquesta actuació, dividida en dos lots, ascendeix 31.749.212,01 euros, IVA inclòs Aquesta intervenció afecta a 17,7 quilòmetres i...
06 - 03 - 2023

FGV invertirà més de 48 milions d’euros a millorar la seguretat i la senyalització en diferents trams de les línies 1 i 2 de Metrovalencia

La consellera de Política Territorial, Rebeca Torró, presideix la signatura del contracte entre Ferrocarrils de la Generalitat i Siemens España,...
09 - 02 - 2023

FGV adjudica per 48,6 milions d’euros les obres de renovació de senyalització i ATP dels trams de via única de les L1 i L2 de Metrovalencia

El termini d'execució màxim de l'obra és de 30 mesos a partir de la signatura del contracte El sistema Automatic...