Data
15 de February de 2020

Més de la mitat dels usuaris accedix a una estació o parada de Metrovalencia en un ràdio de 500 metres

Els clients empren 7,8 minuts de mitja des del seu punt d’origen fins a FGV i 7,7 minuts des del metro o tramvia fins al seu destí

El 89,2% dels viatgers acudix a les estacions a peu i el 90,3% arriba també caminant al seu des

Més de la mitat dels usuaris de Metrovalencia, el 54,6%, accedix a la xarxa de metro i tramvia en un ràdio de 500 metres, percentatge que s’amplia fins al 80,7% si la distància s’engrandix fins a un quilòmetre, segons les dades arreplegats en l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC).

El percentatge, lògicament, s’incrementa segons augmenta la distància entre el punt d’origen del viatger i les estacions i parades de Metrovalencia. D’esta manera, el 6,1% es desplaça fins a 100 metres per a moure’s després amb FGV; el 15,5% fins a 200 metres; el 23,4% fins a 300 metres; el 27,2% fins a 400 metres; el 54,6% fins a 500 metres; el 57% fins a 600 metres; el 80,7% fins a 1 km; el 87,7% fins a 1,5 km; el 92,8% fins a 3 km i el cent per cent més de 3 km.

La mitjana de temps empleat entre l’origen del viatge fins a les estacions i parades de Metrovalencia s’estipula en 7,8 minuts i, des de les instal·lacions de FGV fins al punt de destí, en 7,7 minuts.

L’accés a les estacions i parades se sol realitzar, en el 89,2% dels casos, a peu, la qual cosa significa una mitjana de 6,5 minuts; amb cotxe o moto el 4,1%, amb 11,6 minuts de temps mitjà; en EMT el 2,3%, amb 16,8 minuts de desplaçament; en Proximitats Renfe el 1,6%, amb 40,3 minuts de mitja; en un altre autobús el 1,3%, amb 19 minuts; amb bici el 0,7 per cent, amb 11,2 minuts i, en altres mitjans com a tren, taxi, etcètera, el 0,8% per cent, amb 23,1minutos de mitja.

Els temps empleats a l’eixir de Metrovalencia i acudir al punt de destí es concreten en el 90,3% que prosseguix el seu viatge a peu, la qual cosa li suposa l’usuari recórrer caminant 6,8 minuts de mitja; el 5% amb cotxe o moto, amb 12,1 minuts de desplaçament; el 1,6% amb autobús que no siga EMT, amb 16,8 minuts; el 1,2% per cent en l’EMT, amb 18,6 minuts; el 0,8% en Proximitats de Renfe, amb 41,5 minuts de temps mitjà; el 0,6% en altres mitjans com a tren, taxi, etcètera, amb 14,7 minuts de mitja, i el 0,5% amb bici, amb una mitjana de 8,1 minuts.

El tramvia, l’accés més directe

Si la comparativa es desglossa per línies, s’observa que les tres tramviàries són les que oferixen un desplaçament menor, quant al temps, als usuaris des dels seus respectius punts d’origen. D’esta manera, els viatgers de la Línia 4 (Mes del Rosari-Doctor Lluch) tarden de mitja 6,92 minuts i les Línia 6 (Tossal del Rei-Marítim Serrería) i Línia 8 (Marítim Serrería-Marina Reial Joan Carles I) ho fan en 5,9 minuts, sempre de mitja. En el 94,5% dels casos, la distància en la L4 es recorre a peu, percentatge que és del 97,6 per cent caminant en les L6 i L8.

Entre les línies de metro, la Línia 9 (Alboraya Peris Aragó-Riba-roja de Túria) és la que menys temps necessiten els passatgers per a arribar fins a les seues instal·lacions, en concret 7,28 minuts de mitja. Li seguixen  la Línia 1 (Bétera-Villanueva de Castelló) amb 7,74 minuts; la Línia 3 (Aeroport-Rabelbunyol) i Línia 7 (Marítim Serrería-Torrent Avinguda) amb 7,77 minuts ambdós; a Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda) amb 8,32 minuts i la Línia 5 (Marítim Serrería-Aeroport) amb 9,20 minuts.

Els percentatges dels clients que fan estos trajectes a peu són del 90,9% en la Línia 7; 88,8% en la Línia 9; 88,4% en la Línia 1; 88,2% en la Línia 5; 87,7 en la Línia 2 i de 86,8 en la Línia 3.

La zona D més prop que la A

Els desplaçaments per corones registren la curiositat que són els usuaris de la zona D, la més allunyada de la capital, els que empren menys temps mitjà per a accedir a Metrovalencia, en concret 4,03 minuts; seguits pels de la zona B, amb 7,09 minuts; els de la zona A, el cor de la xarxa, amb 8,03 minuts i, finalment, els de la zona C, amb 10,21 minuts de mitja.

Notícies relacionades

17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...
12 - 02 - 2024

El pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia preveu prolongar la Línia 10, desenvolupar les futures Línies 11 i 12 i construir tres grans intercanviadors

La consellera Pradas, acompanyada per l'alcaldessa Catalá, ha presentat el projecte d'ampliació nord-sud el primer pas del qual són les...
03 - 02 - 2024

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable, 8,16 punts sobre 10, els servicis que presta FGV a la província

La valoració positiva és del 92,2%, en sumar el 23,4% que ho qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant...