Data
15 de April de 2018

Metrovalencia compta amb un nou contracte de manteniment que millora la disponibilitat dels seus ascensors i escales mecàniques

El contracte ha sigut adjudicat per prop de 6 milions d’euros a l’empresa ThyssenKrupp per un període de quatre anys
 
La xarxa de València i la seua àrea metropolitana compta amb 85 ascensors i 137 escales mecàniques

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) compte des del passat 1 d’abril amb un nou contracte de manteniment per a la conservació i manteniment de tots els equips elevadors, 85 ascensors i 137 escales mecàniques de Metrovalencia.
 
L’import de l’adjudicació a l’empresa ThyssenKrupp Elevadors SL ascendix a 5.998.856 euros, IVA inclòs, per un termini de quatre anualitats amb possibilitat de pròrroga. Les actuacions previstes estan adaptades als paràmetres de seguretat establits per la norma UNE-EN-115-2.
 
Amb este nou servici de manteniment, la Conselleria d’Habitagte, Obres Públiques i Vertebració del Territori es marca com a objectiu incrementar les condicions de fiabilitat i disponibilitat d’estos equips, i millorar així la mobilitat i accessibilitat dels clients que utilitzen Metrovalencia.

Avantatges incloses

El contracte contempla millores i modificacions substancials respecte de la cobertura del servici prestat d’equips d’ascensors i escales mecàniques, atenent al compliment de les actuals normatives d’accessibilitat i la millora de les instal·lacions.

Els treballs programats de manteniment dels equips passen quasi en la seua totalitat a realitzar-se en horari no comercial, per a afectar com a mínim possible al client, i s’augmenta substancialment la cobertura de les reparacions, ja siguen per desgastos, vandalismes o incidències, la qual cosa reduirà els temps de desocupació dels equips avariats.

A més, el nou contracte establix la millora contínua en els nivells de disponibilitat i fiabilitat dels equips, que en l’actualitat es troben en valors del 98,5% per al conjunt d’equips, i del 99,23% en la disponibilitat individual dels ascensors.
 
També s’ha inclòs un manteniment de cicle llarg d’escales mecàniques, que permetrà prolongar la seua vida útil en perfectes condicions i que s’acompanya d’un programa de modernització i substitució d’ascensors que permeta donar resposta al compromís d’accessibilitat universal de FGV i eficiència energètica. Este contracte contempla una substitució programada dels equips hidràulics per equips elèctrics, amb reduccions de consum energètic superiors al 50%, reducció d’agents contaminants i la millora de les prestacions, no sols en fiabilitat i disponibilitat, sinó en rapidesa i servici.
 
Al seu torn, FGV està integrant en les escales de Metrovalencia el sistema Max, que recopila dades en temps real a través dels sensors d’ascensors i escales mecàniques, enviant-los a un núvol de Microsoft, des de la que es calcula la vida útil restant de les peces. Es determinen, així, quines parts requeriran de manteniment i quan. A més, el sistema avisa dels potencials problemes que poden requerir una reparació abans de que ocórreguen, la qual cosa permet augmentar l’eficiència i reduir el temps d’inactivitat de l’equip.
 
Millores en matèria d’accessibilitat

La millora de les condicions d’accessibilitat dels ascensors és un dels objectius que ha establit FGV per a respondre a les demandes plantejades per part d’associacions i persones amb discapacitats o mobilitat reduïda, que han traslladat a l’empresa pública la necessitat d’instal·lar, entre altres mesures, equips de comandaments a distància en els ascensors, que permeten accedir a l’ascensor, sense necessitat d’ajuda.

En este sentit, el nou contracte de manteniment permetrà anar incorporant gradualment millores en els ascensors, com a senyalització braille, informació sonora, barreres de detecció o substitució d’enllumenats per led, entre altres.

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...