Data
11 de April de 2016

Metrovalencia instal•la l’obertura i tancament centralitzat d’edificis en altres deu estacions de superfície

Les portes s’obrin i es tanquen a una hora programada i la il•luminació de vestíbuls i andanes es realitza de forma automàtica

El  pressupost de la desena d’actuacions és de 232.881 euros, IVA inclòs

La Canyada i Museros van ser, en 2014, els primeres immobles que es controlen des del Post de Comandament
 

Metrovalencia ha instal•lat l’obertura i tancament centralitzat dels edificis de deu estacions en superfície i el control de la il•luminació de vestíbuls i andanes. Després d’una inversió de 232.881 euros, IVA inclòs, FGV ha posat en servici este sistema en els immobles de Villanueva de Castellón, Alberic, Llíria, Benaguasil 2n, Rafelbunyol, l’Eliana, l’Alcúdia, Alginet, Bétera, i Massamagrell. La Canyada i Museros compten amb ell des de 2014.

D’esta manera, tant la porta automàtica com les il•luminacions indicades poden ser controlades des de la pròpia estació o des de la seu de FGV en València Sud, bé directament per l’operador de Telecomandament situat En El Lloc de Comandament les 24 hores del dia, bé a través de les rutines horàries programades.

D’esta manera, a l’hora programada d’obertura s’obri la porta de vestíbul de l’estació i el sistema decidix, en funció de la lluminositat ambiental, si ha d’encendre els enllumenats d’andana i de vestíbul. També a l’hora programada per al tancament, baixa la porta automàtica i s’apaguen les llums de l’estació.
 
Com a funcionalitats addicionals, si durant el procés de tancament es detecta alguna presència dins del vestíbul (una persona que no ha eixit a temps i s’ha quedat atrapada), no es tanca l’estació i s’avisa a l’operador de Telecomandament. A més, en cas d’estar tancat el vestíbul i detectar-se presència dins del mateix, s’encenen les llums de manera automàtica per a poder visualitzar a través de les cambres situades en el vestíbul què és el que ha passat i qui es troba en les instal•lacions després de l’hora prevista. L’existència d’interfonos en l’interior de l’edifici de l’estació garantix la comunicació entre la persona tancada i els agents del Post de Comandament.

Des del punt de vista de la instal•lació de les estacions, es renova el Quadro General de Baixa Tensió, s’incorpora una porta automàtica enrotllable amb detecció de pas i d’atrapamiento, es dota tant a les andanes com al vestíbul de sensors fotomètrics per al control lumínic, s’instal•la un detector volumètric per a presència en vestíbul i s’implementa una botonera de control dins de la taquilla per al comandament manual, tant de la porta com dels enllumenats.

Les dites instal•lacions suposen una millora en l’operativitat dels sistemes de les estacions, ja que permet, de manera automàtica, poder actuar sobre la porta de vestíbul i sobre els enllumenats. A més, l’operador de Telecomandament té una visió instantània de l’estat dels sistemes, al mateix temps que de les seues alarmes, la qual cosa reduïx els temps dels treballs de reparació i manteniment. I, finalment, l’existència d’un sistema de control d’enllumenat, el qual s’encén o apaga en funció de la lluminositat ambiental, permet aprofitar al màxim la llum diürna, la qual cosa es traduïx en un estalvi energètic.
 

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...