Data
23 de June de 2020

Metrovalencia recupera un 44% de la demanda de viatgers abans del Covid-19 a l’iniciar la nova normalitat

S’ha passat dels 31.655 usuaris del 16 de març, primer dia laborable del confinament, als 97.789 ja sense estat d’alerta

El pas de les successives fases de la desescalada ha suposat increments de passatgers segons s’ampliava la mobilitat dels ciutadans

Metrovalencia ha recuperat un 44,10% de la demanda de viatgers que tenia abans de l’estat d’alerta i la crisi sanitària del coronavirus, al concloure les distintes fases de confinament i entrar en la nova normalitat.

D’esta manera, el dilluns 22 de juny, primer dia laborable de la nova normalitat, Metrovalencia va desplaçar a 97.789 viatgers, la qual cosa suposa un 44,10% de la mobilitat que es va produir en una jornada semblant de juny de 2019.

Entre el primer dia laborable del confinament, el 16 de març, i el primer dia laborable de la nova normalitat, el 22 de juny, l’increment de passatgers ha sigut de 66.134, al passar dels 31.655 als 97.789.

A més, els prop de cent mil usuaris del 22 de juny suposen el nombre més gran de tots els primers dies laborables de les distintes fases de confinament que ha experimentat la població i un increment del 10,78% respecte del primer dia laborable de la Fase 3, el dilluns 15 de juny.

El nombre de viatgers ha anat evolucionant segons els successius canvis de fases durant el confinament i la desescalada, que han comportat progressivament major llibertat de moviments als ciutadans. Així, en un primer moment, des del 16 de març, primer dia laborable del confinament, es va produir un descens de viatgers històric, ja que els 31.655 de la dita jornada no es poden comparar amb els 409.294 de la mateixa data de 2019, en plena celebració de les Falles i un dels dies de major moviment de l’any.

Durant tota la segona quinzena de març, la disminució de la mobilitat se va anar accentuant fins a tancar el mes amb un descens del 60% dels viatgers respecte al passat any, i inclús considerant que en la primera quinzena s’estaven registrant augments respecte a 2019.

A l’abril, al confinament es van sumar els escassos desplaçaments que se solen produir durant la Setmana Santa per a aconseguir el rècord negatiu de viatgers de Metrovalencia en tota la seua història, 407.560 usuaris, o el que és el mateix, un 92,40% menys que en el mateix període de 2019. En este mes es va produir també la menor mobilitat dels quasi cent dies d’estat d’alerta. El 12 d’abril, Diumenge  de Resurrecció, es van comptabilitzar només 3.688 passatgers.

Una vegada tocat el fons, el mes de maig va suposar el lent inici de la recuperació. A pesar que el primer dia laborable de la Fase 0, el 4 de maig, es van comptabilitzar 26.391 clients, menys que el primer dia laborable de confinament, les dades van començar a millorar i el primer dia laborable de la Fase 1, el 18 de maig, els usuaris van ser ja 46.680, un 76,87% més que al començament de la Fase 0. Este pausat però constant increment va permetre finalitzar maig amb un descens del 84,05% de viatgers, resultant 8,35 punts millor que a l’abril.

L’inici del mes de juny va coincidir amb el començament de la Fase 2 i un moviment de 67.865 passatgers el dia 1, que representa un 45,38% més que el començament en la Fase 1 i que, encara que continuava estant molt lluny dels desplaçaments d’abans de la crisi sanitària, mantenia el constant avanç de Metrovalencia.

La Fase 3 va començar el 15 de juny amb 88.272 viatgers, la qual cosa equival a un increment del 24,71% respecte de l’inici de la Fase 2 i va confirmar l’avanç segons s’anaven superant les distintes fases imposades per l’estat d’alerta. Amb l’arribada de la nova normalitat esta setmana, es preveu que el còmput general de juny seguisca la mateixa tendència i les dades siguen millors que al maig i el nombre de passatgers continue creixent.

Transport segur

Amb la finalitat de garantir que els usuaris realitzen els seus desplaçaments amb totals garanties de seguretat durant la nova normalitat, segons les normes i recomanacions actuals, des de FGV s’han articulat diferents mesures que acompanyen ús obligatori de màscara en tots els desplaçaments.

Per part de l’empresa pública s’ha organitzat un reforç del dispositiu de vigilància en trens i estacions que compta amb la col·laboració de les Forces de Seguretat. També s’han instal·lat dispensadors de gel hidroalcohólico en els accessos a les principals estacions de Metrovalencia i en l’interior de trens i tramvies.

Una vegada que s’ha tornat a permetre ocupar tots els seients disponibles en trens i tramvies, FGV ha senyalitzat els itineraris dels viatgers en les estacions i, durant estes setmanes, s’ha disposat que la compra de títols de transport en les estacions es realitze exclusivament amb pagament per targeta de crèdit o en les màquines de venda automàtica i que, temporalment, les gestions d’objectes perduts, reclamacions i suggeriments es puguen realitzar a través de la pàgina web o l’App (descàrrega en Google Play o en Apple Store).

En les estacions, els usuaris poden contactar amb el personal d’Atenció al Client de FGV a través dels interfonos ubicats en vestíbuls i andanes.

Servici de transport actual

La Generalitat aplica el calendari de servici habitual en l’explotació de Metrovalencia, a excepció del servici nocturn de “A la Lluna de Metrovalencia”, amb la finalitat de recuperar la màxima normalitat possible en les circulacions i adaptar l’oferta a la demanda sobre estos mitjans de transport.

En Metrovalencia, les línies de metro oferixen el servici habitual establit de dilluns a divendres, dissabtes i diumenges i festius. En el tramvia, la Línia 4 (Mes del Rosari-Doctor Lluch), la Línia 6 (Tossal del Rei-Marítim Serrería) i des del 15 de juny la Línia 8 (Marítim Serrería- Marina Reial Joan Carles I) han recuperat el servici dels dies laborables no lectius, al no estar oberts els centres universitaris i educatius.

Els usuaris de Metrovalencia disposen dels canals d’atenció telefònica i xarxes socials, així com el telèfon d’atenció al client gratuït 900 46 10 46. En twitter @metrovalencia té un horari d’atenció de 6 a 24 hores de dilluns a dissabtes i de 7 a 24 h diumenges i festius.

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...