Data
01 de June de 2020

Metrovalencia registra un augment de viatgers del 21% respectivament al passar de la Fase 1 a la Fase 2

L’obertura de distints sectors econòmics i la major llibertat horària comporten un increment de la mobilitat en transport públic

Durant la setmana del 25 al 31 de maig Metrovalencia va superar per primera vegada els 50.000 usuaris al dia 

El nombre de viatgers de Metrovalencia i TRAM d’Alacant ha experimentat hui un significatiu increment respecte al passat dilluns dia 25 de maig, del 21% a València i del 28% a Alacant, com a conseqüència de la major mobilitat dels usuaris al passar de la Fase 1 a la Fase 2, en la que l’obertura de distints sectors econòmics i una major llibertat horària ha comportat un augment dels desplaçaments en el transport públic.

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España,  s’ha congratulat de que “a poc a poc i de manera progressiva es va tornant a la normalitat en un transport públic en què estem aplicant  totes les mesures al nostre abast perquè es puga garantir el servici  amb la màxima seguretat”.

Així mateix, ha recordat que “el canvi de la Fase 1 a la Fase 2 facilita la mobilitat dels ciutadans, els que han de ser conscients que cal continuar complint amb les normes establides de portar màscara, distanciament interpersonal i compliment de totes les normes establides en l’actualitat”.

De totes maneres, els percentatges d’utilització del tren i el tramvia seguixen molt per davall dels produïts abans de l’estat d’alarma per la crisi sanitària. Així, per exemple, en Metrovalencia el descens respecte del 2 de març és del 72%, mentres que en TRAM´d’Alacant, també respecte del 2 de març és del 63%.

Este increment de viatgers ja s’estava produint des que es va iniciar la Fase 1. En Metrovalencia, els resultats registrats durant la setmana del 25 al 31 de maig, i d’acord amb este augment, han permés que els dies laborables se superaren per primera vegada, des que es va declarar l’estat d’alarma, els 50.000 passatgers. Este volum d’usuaris diaris suposa un 25% dels usuaris que es van registrar en el mateix període de l’any passat.

A Alacant, els servicis del TRAM d’Alacant, durant eixa mateixa setmana, van superar per primera vegada des de mitjans de març els 10.000 viatgers diaris, un 15% més respecte a la setmana anterior. Respecte al mateix període de l’any anterior este volum d’usuaris suposa prop d’un 30%.  

Transport segur

Amb la finalitat de garantir que els usuaris realitzen els seus desplaçaments amb totals garanties de seguretat, segons les normes i recomanacions actuals, des de FGV s’han articulat diferents mesures que acompanyen ús obligatori de màscara en tots els desplaçaments.

Per part de l’empresa pública s’ha organitzat un reforç del dispositiu de vigilància en trens i estacions que compta amb la col·laboració de les Forces de Seguretat. També s’han instal·lat dispensadors de gel hidroalcohólic en els accessos a les principals estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant i en l’interior de trens i tramvies.

A més, FGV ha senyalitzat els itineraris dels viatgers en les estacions i en els trens ha diferenciat els seients, de manera alterna, per a facilitar que els usuaris es distribuïsquen correctament i mantinguen la distància de seguretat amb altres usuaris.

Durant estes setmanes s’ha disposat que la compra de títols de transport en les estacions es realitze exclusivament amb pagament per targeta de crèdit o en les màquines de venda automàtica i que, temporalment, les gestions d’objectes perduts, reclamacions i suggeriments es puguen realitzar a través de la pàgina web o l’App (descàrrega en Google Play o en Apple Store).

En les estacions, els usuaris poden contactar amb el personal d’Atenció al Client de FGV a través dels interfonos ubicats en vestíbuls i andanes.

Servici de transport actual

La Generalitat aplica des del passat 11 de maig un nou calendari de servici en les explotacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, amb la finalitat de recuperar la normalitat en les  circulacions i adaptar l’oferta a la demanda sobre estos mitjans de transport, en este procés de la crisi sanitària provocada pel COVID-19.

En Metrovalencia, les línies de metro oferixen el servici  habitual establit de  dilluns a divendres, dissabtes i diumenges i festius. En el tramvia, les Línies 4 (Mes del Rosari-Doctor Lluch) i 6 (Tossal del Rei-Marítim Serrería) recuperen el servici dels dies laborables no lectius, al no estar oberts els centres universitaris i educatius.

Continua paralitzat temporalment el servici de la Línia 8 (Marítim Serrería-Marina Reial Joan Carles I).

El servici nocturn previst els divendres, dissabtes i vespres de festius, que facilita els desplaçaments amb metro i tramvia fins a les 3 hores de la matinada aproximadament, seguix suspés en les línies de metro i tramvia.

Els usuaris de Metrovalencia disposen dels canals d’atenció telefònica i xarxes socials, així com el telèfon d’atenció al client gratuït 900 46 10 46. En twitter @metrovalencia té un horari d’atenció de 6 a 24 hores de dilluns a dissabtes i de 7 a 24 h diumenges i festius.

En la xarxa del TRAM d’Alacant es recupera el servici previst per a les jornades laborables no lectives en totes les seues línies, a excepció de la Línia 5 (Porta del Mar-Plaça La Corunya) que  seguix paralitzada temporalment.

Davant de qualsevol dubte els clients del TRAM d’Alacant disposen dels canals d’atenció telefònica 900 72 04 72 i en twitter @tramdealicante amb horari d’atenció de 6 a 24 hores de dilluns a dissabtes i de 7 a 24 hores diumenges i festius.

Notícies relacionades

17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...
12 - 02 - 2024

El pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia preveu prolongar la Línia 10, desenvolupar les futures Línies 11 i 12 i construir tres grans intercanviadors

La consellera Pradas, acompanyada per l'alcaldessa Catalá, ha presentat el projecte d'ampliació nord-sud el primer pas del qual són les...
03 - 02 - 2024

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable, 8,16 punts sobre 10, els servicis que presta FGV a la província

La valoració positiva és del 92,2%, en sumar el 23,4% que ho qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant...