Data
16 de June de 2020

Metrovalencia registra un augment de viatgers del 24% en passar de la Fase 2 a la Fase 3

 FGV va superar l’11 de juny per primera vegada en la desescalada els cent mil viatgers en un dia en sumar 85.902 a València i 17.756 a Alacant


 Els percentatges d’utilització del tren i tramvia es mantenen entre un 50 i un 60% menys respecte a similars dates de l’any passat
El nombre de viatgers de Metrovalencia i TRAM d’Alacant va experimentar ahir un increment respecte al passat dilluns dia 8 de juny, del 24,71% a València i del 43,38% a Alacant, com a conseqüència de la major mobilitat dels usuaris en passar de la Fase 2 a la Fase 3.
 
Cal recordar que en l’última fase de la desescalada es permet l’obertura de diferents sectors econòmics encara sense activitat, la mobilitat interprovincial en la Comunitat que intensifica les connexions de Metrovalencia i TRAM d´Alacant amb Renfe, l’eliminació de les franges horàries i l’ampliació en els percentatges d’ocupació de locals, la qual cosa ha facilitat un augment dels desplaçaments en el transport públic.
 
Aquest progressiu augment de viatgers des de l’inici de la desescalada ha suposat que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) aconseguira el passat 11 de juny superar els 100.000 viatgers en un dia per primera vegada, en sumar els 85.902 de Metrovalencia i els 17.756 de TRAM d´Alacant.
 
De totes maneres, els percentatges d’utilització del tren i el tramvia segueixen molt per davall dels produïts abans de l’estat d’alarma per la crisi sanitària. Així, per exemple, en Metrovalencia el descens respecte a un dilluns similar de juny  de 2019 és del 60,19%. En TRAM d´Alacant, la disminució respecte a un dilluns similar de juny de 2019 és del 56,72%.
 
Transport segur
 
Amb la finalitat de garantir que els usuaris realitzen els seus desplaçaments amb totals garanties de seguretat, segons les normes i recomanacions actuals, des d’FGV s’han articulat diferents mesures que acompanyen ús obligatori de màscara en tots els desplaçaments.
 
Per part de l’empresa pública s’ha organitzat un reforç del dispositiu de vigilància en trens i estacions que compta amb la col·laboració de les Forces de Seguretat. També s’han instal·lat dispensadors de gel hidroalcohólico en els accessos a les principals estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant i a l’interior de trens i tramvies.
 
Una vegada que s’ha tornat a permetre ocupar tots els seients disponibles en trens i tramvies, FGV ha senyalitzat els itineraris dels viatgers en les estacions i, durant aquestes setmanes, s’ha disposat que la compra de títols de transport en les estacions es realitze exclusivament amb pagament per targeta de crèdit o en les màquines de venda automàtica i que, temporalment, les gestions d’objectes perduts, reclamacions i suggeriments es puguen realitzar a través de la pàgina web o l’App (descàrrega en Google Play o en Apple Store).
 
En les estacions, els usuaris poden contactar amb el personal d’Atenció al Client d’FGV a través dels intèrfons situats en vestíbuls i andanes.
 
Servei de transport actual
 
La Generalitat aplica des del passat 11 de maig un nou calendari de servei en les explotacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, amb la finalitat de recuperar la normalitat en les circulacions i adaptar l’oferta a la demanda sobre aquests mitjans de transport, en aquest procés de la crisi sanitària provocada pel COVID-19.
 
En Metrovalencia, les línies de metro ofereixen el servei habitual establit de dilluns a divendres, dissabtes i diumenges i festius. En el tramvia, la Línia 4 (Mas del Rosari-Doctor Lluch), la Línia 6 (Tossal del Rei-Marítim Serrería) i des del 15 de juny la Línia 8 (Marítim Serrería- Marina Reial Joan Carles I) han recuperat el servei dels dies laborables no lectius, al no estar oberts els centres universitaris i educatius.
 
El servei nocturn previst els divendres, dissabtes i vespres de festius, que facilita els desplaçaments amb metro i tramvia fins a les 3 hores de la matinada aproximadament, segueix suspés en les línies de metro i tramvia.
 
Els usuaris de Metrovalencia disposen dels canals d’atenció telefònica i xarxes socials, així com el telèfon d’atenció al client gratuït 900 46 10 46. En twitter @metrovalencia té un horari d’atenció de 6 a 24 hores de dilluns a dissabtes i de 7 a 24 h diumenges i festius.
 
En la xarxa del TRAM d’Alacant es recupera el servei previst per a les jornades laborables no lectives en totes les seues línies, una vegada incorporada a la circulació des del 15 de juny la Línia 5 (Porta de la Mar-Plaça La Corunya).
 
Aquest estiu no circularan el Tramnochador i El Mussol dels Marines les nits del divendres i dissabtes.
 

Davant qualsevol dubte els clients del TRAM d’Alacant disposen dels canals d’atenció telefònica 900 72 04 72 i en twitter @tramdealicante amb horari d’atenció de 6 a 24 hores de dilluns a dissabtes i de 7 a 24 hores diumenges i festius. 

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...