Data
17 de February de 2019

Metrovalencia va arreplegar més de 5.500 objectes perduts en 2018

Els usuaris perden una mitjana de 15 articles dia, sobretot carteres i moneders, claus i motxilles
 
El protocol d’actuació establit aconseguix que els amos recuperen el 35,7% dels seus efectes, que és immediat si es tracta d’objectes de valor

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va arreplegar durant el passat any un total de 5.642 objectes perduts pels usuaris de Metrovalencia. Estes dades suposen que s’obliden 15 objectes de mitja al dia i 470 per mes, que són guardats com a mínim un mes en les estacions on es custodien i un mes més en les instal·lacions de València Sud. Transcorregut el dit període de temps, i si els seus amos no ho han reclamat, s’entreguen a la Policia Local de València.
 
Els objectes que més apareixen en els metros i tramvies de València i la seua àrea metropolitana són, per orde, carteres i moneders, claus, motxilles, documentació (DNI, passaports, permís de conduir, targeta sanitària…), telèfons mòbil i paraigües.
 
Però estos articles no es troben de manera homogènia durant l’any, sinó que hi ha èpoques propícies per a perdre determinats objectes. D’esta manera, al desembre i gener, el personal de FGV troba més targetes bancàries per les compres de Nadal; al març, per les Falles, qualsevol tipus d’objectes; al maig, amb l’arribada del bon temps, les ulleres de sol abarroten els seients buits, i, a l’octubre, quan el mal temps fa la seua aparició, paraigües, bufandes i guants han de ser retirats assíduament.
 
Seguint amb la divisió per èpoques, els mesos en què més articles s’extravien són novembre, març i octubre, seguits de febrer, desembre i gener. Si més no objectes es perden és a l’agost, juliol i juny, mesos en què existixen més períodes vacacionals entre els treballadors i estudiants i el nombre de clients de FGV es reduïx respecte a la resta de l’any.
 
Gràcies als protocols establits per FGV per a la gestió i custòdia d’objectes perduts, la recuperació d’un objecte per part del seu propietari durant el període que està registrat en FGV es xifra en un 35,7%, i el percentatge restant és entregat a la Policia Local de València o traslladat a un punt verd o de reciclatge, si es tracta d’objectes en evident estat de desgast o deteriorament. Quant al temps que es tarda a recuperar un article, varia si hi ha algun element identificatiu o el client ho reclama; si és així, especialment quan es tracta d’un objecte de valor, se sol retirar inclús la mateixa jornada de la seua pèrdua.
 
Procediment que s’ha de seguir

Les estacions amb Espai del Client (Colón i Xàtiva), els Centres d’Atenció del Client de Benimaclet i Aeroport, i els Punt del Client (Àngel Guimerà, Empalem, Torrent Avinguda, Marítim-Serrería, i Mislata) són els punts d’entrega i d’arreplega per part dels usuaris en una primera fase, abans de ser traslladats a la seu central de València Sud.
 
Transcorregut un mes, els objectes són arreplegats i portats a una dependència de València Sud per a intentar localitzar el propietari, donar de baixa per al seu reciclatge segons el seu estat o bé entregar-los a l’Oficina d’Objectes Trobats de València transcorregut un altre mes. Es distingixen els objectes de valor per a donar-los un tracte especial en la cadena de custòdia, acompanyant fotografies i utilització de caixa forta.
 
Els documents oficials (DNI, passaports, etcètera), són entregats a la policia en la major brevetat per a intentar localitzar el seu propietari. Les targetes bancàries són destruïdes a fi de no ser manipulades, evitant riscos innecessaris. La resta d’objectes que permeten localitzar el seu propietari, es realitzen seguiments i xicotetes investigacions per part del personal d’Atenció al Client per a aconseguir entregar-los.
 
Quants als diners en metàl·lic arreplegat de carteres, bosses de mà o moneders que no ha sigut recuperats pels seus amos, FGV els entrega a entitats benèfiques per a ajudar a sufragar els seus gastos.
 
Objectes sorprenents
 
A més de la pèrdua d’objectes habituals, com els citats anteriorment, crida l’atenció una sèrie d’articles que costa creure que els usuaris s’obliden, com a bicicletes, crosses, maletes, dosi d’insulina, cadires d’oficina o de rodes, carros de bebé, navaixes, cambres de fotos, uniformes, receptes i informes mèdics, desens de loteria, pense d’animals, escriptures de pis, justificant d’apostes esportives, denúncies del jutjat, una Bíblia i un Alcorà o fins una barbacoa.
 

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...