Data
27 de February de 2017

Metrovalencia va rebre l’any passat prop de 2.100 reclamacions d’usuaris

L’explotació de València va tramitar 32,2 queixes per cada milió de viatgers
 
Peatge, sistema tarifari i atenció al client centren els expedients
 
El  59 % dels clients obté resposta per correu electrònic

Metrovalencia va rebre l`any passat 2.093 reclamacions dels usuaris, 1.507 per escrit, 558 a través de la pàgina web i 28 formulades a través dels fulls oficials de la Generalitat, ajuntaments, oficines de consum, associacions de veïns, etc., la qual cosa suposa un descens del 10,5% respecte de 2015. Estes dades suposen 32,2 notificacions per cada milió de viatgers, quan en 2015 la xifra va ser de 38,5.
 
Per apartats, les qüestions relatives al peatge (targeta sense contacte, màquines expenedores i canceladoras/validadores) van representar el 32,2%, amb 665 reclamacions; el sistema tarifari (normes d’utilització i de taquillatge) van ser el 22,9%, amb 472; atenció al client (informació al viatgers, incloent la señaléctica i el tracte del personal) van registrar un 16,6%, amb 343; instal·lació i material mòbil (escales mecàniques, ascensors, neteja i accessibilitat) van ascendir al 11,5%, amb 238; funcionament del servici (aglomeracions, retards i compliment d’horaris) van aconseguir el 10,1%, amb 209; seguretat i vigilància (seguretat ciutadana i queixes sobre agents de seguretat) es van concretar en el 2,2%, amb 45; i demanda de servici (increment i freqüències) van sumar el 1,4%, amb 30 reclamacions. La resta, el 3,1%, amb 63 requeriments, s’assignen al capítol de “Diversos”.
 
La Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport), amb 651 reclamacions, el 31,1% del total, lidera el nombre de queixes globals dels clients; seguida de la Línia 1 (Bétera-Villanueva de Castelló), amb 603, el 28,8%; la Línia 4 (Mes del Rosari-Doctor Lluch), amb 183 i el 8,7%; la Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda), amb 128 i el 6,1%; la Línia 7 (Marítim Serrería-Torrent Avinguda), amb 96 i el 4,6% per cent: la Línia 5 (Marítim Serrería-Aeroport), amb 70 i el 3,3%; la Línia 9 (Alboraya Peris Aragó-Riba-roja de Túria), amb 22 i el 1,1%; la Línia 6 (Tossal del Rei-Marítim Serraría), amb 20 i el 0,6%; i, finalment, la Línia 8 (Marítim Serrería-Marina Reial Joan Carles I), amb 1 observació i el 0,1%.
 
Resposta a les reclamacions
 
Quant al temps d’espera per a la contestació de les reclamacions, en l’actualitat està fixat en 18 dies. De totes maneres, és habitual la comunicació telefònica per a obtindre informació addicional o perquè el client conega l’estat de tramitació en què es troba el seu expedient.
 
Si el destinatari ho sol·licita, se li envia la contestació per correu electrònic. L’any passat es va utilitzar este sistema per a 1.236 de les 2.093 reclamacions, un 59% del total, la qual cosa significa que va haver-hi resposta en més ocasions per correu electrònic que per carta, ja que quasi sis de cada deu persones van optar per esta possibilitat. Este mètode suposa un estalvi de costos d’enviament i de millores mediambientals. En el dit estalvi també cal considerar la possibilitat de tramitar reclamacions a través de la pàgina web www.metrovalencia.es, alternativa a què es va recórrer en 558 ocasions, el 26,6%.

Notícies relacionades

13 - 02 - 2024

El Consell autoritza un conveni d’FGV amb l’Ajuntament de Rafelbunyol per a aplicar descomptes en Metrovalencia a majors i persones amb discapacitat

Les persones majors de 65 anys i les persones amb discapacitat igual o superior al 64% obtindran una reducció de...
06 - 02 - 2024

El Consell autoritza un conveni d’FGV amb l’Ajuntament de Foios per a aplicar descomptes en Metrovalencia a majors i persones amb discapacitat

Les persones majors de 65 anys i les persones amb discapacitat igual o superior al 64% obtindran una reducció de...
05 - 02 - 2024

FGV envia cartes informatives als ajuntaments de la xarxa de Metrovalencia de la possibilitat de subscriure convenis per a activar polítiques socials en el transport

L'empresa pública ha posat en coneixement dels municipis els títols de transport més beneficiosos segons cada col·lectiu L'acord pot afectar...