Data
14 de December de 2019

Sis de cada deu usuaris del TRAM d’Alacant viatja per motius de treball o estudis

Un 35,9% es desplaça per motius laborals i el 23,4 % per qüestions acadèmiques

El 48,3% residix a Alacant ciutat, un 45,5% en altres municipis de la província, un 2,4% en la resta d’Espanya i un 3,8% en l’estranger

Sis de cada deu usuaris del TRAM d’Alacant viatgen per motius de treball o estudi, segons es desprén dels resultats obtinguts en l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2019, realitzat el passat  mes de setembre, després d’efectuar 1.524 entrevistes a persones majors de 15 anys amb un marge d’error estadístic del +2,51% i amb un interval de confiança del 95,5%.

L’informe permet assenyalar que el 35,9 % dels usuaris del TRAM d’Alacant es desplaça en este sistema de transport per motius de treball i el 23,4% per estudis. Ambdós prioritats acumulen el 59,3 % del total de desplaçaments. A continuació se situen l’oci (passejar, cine, menjar…), amb el 17,4 %; seguit per visites a familiars i amics, amb el 7 %; diferents gestions, amb el 6,4%; compres, amb el 4,9%; servicis sanitaris, amb el 4,5%; i el turisme, amb el 0,5%.

Sobre l’ús del TRAM d’Alacant, l’informe assenyala que el 57,4% dels clients ho utilitzen diàriament en les jornades laborables; dos o tres dies a la setmana el 22,8 %; una vegada a la setmana el 6,7 %; i una vegada cada quinze dies el 5,3%. La mitjana d’utilització del metropolità és de 3,5 dies a la setmana.

Quant al nombre de viatges que es duen a terme setmanalment, l’enquesta assenyala que, fins a quatre viatges, ho realitzen el 36,5% dels usuaris; deu viatges, el 25,8 %; entre cinc i nou viatges, el 16,1 %; entre onze i dènou viatges, el 13,8 %; i vint o més viatges, el 4,7 %. La mitjana és de 7,43 viatges a la setmana.

Respecte al lloc de residència dels viatgers, un 48,3%, residix en la capital i el 45,5 % en la resta de la província. El 2,4 % és d’una altra província d’Espanya i el 3,8 % viu en l’estranger.

Entre els residents del TRAM de fora de la capital destaca El Campello, que aporta el 10,8 % del total de viatgers; Sant Vicent del Raspeig, amb el 9,5 %; Sant Joan, amb el 9,1%; La Vila Joiosa, amb el 5,5 %; Benidorm, amb el 4,4 %;  i Altea, amb el 1,3 %.  

Valoració del servici

Els clients han atorgat una valoració de 8,52 punts sobre 10 al servici global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa del TRAM d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2019.

Este és el resultat més elevat de satisfacció de la història des que en 2006 s’iniciara la realització d’este tipus d’enquestes als seus clients, en les que sempre s’ha aconseguit els 8 punts com a mínim.

El percentatge d’usuaris que es considera “satisfet” amb el servici que es presta és del 95,1%, mentres que el que el qualifica de “normal”  és del 3,9%. Només l’1% se sent “insatisfet” el seu funcionament.

Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són seguretat en el trajecte (9,04); accessibilitat al tren (8,98); senyalització (8,89); l’accesibidad a l’estació (8,85) i l’amabilitat/atenció d’empleats (8,70) punts.

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...