Data
14 de December de 2019

Sis de cada deu usuaris del TRAM d’Alacant viatja per motius de treball o estudis

Un 35,9% es desplaça per motius laborals i el 23,4 % per qüestions acadèmiques

El 48,3% residix a Alacant ciutat, un 45,5% en altres municipis de la província, un 2,4% en la resta d’Espanya i un 3,8% en l’estranger

Sis de cada deu usuaris del TRAM d’Alacant viatgen per motius de treball o estudi, segons es desprén dels resultats obtinguts en l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2019, realitzat el passat  mes de setembre, després d’efectuar 1.524 entrevistes a persones majors de 15 anys amb un marge d’error estadístic del +2,51% i amb un interval de confiança del 95,5%.

L’informe permet assenyalar que el 35,9 % dels usuaris del TRAM d’Alacant es desplaça en este sistema de transport per motius de treball i el 23,4% per estudis. Ambdós prioritats acumulen el 59,3 % del total de desplaçaments. A continuació se situen l’oci (passejar, cine, menjar…), amb el 17,4 %; seguit per visites a familiars i amics, amb el 7 %; diferents gestions, amb el 6,4%; compres, amb el 4,9%; servicis sanitaris, amb el 4,5%; i el turisme, amb el 0,5%.

Sobre l’ús del TRAM d’Alacant, l’informe assenyala que el 57,4% dels clients ho utilitzen diàriament en les jornades laborables; dos o tres dies a la setmana el 22,8 %; una vegada a la setmana el 6,7 %; i una vegada cada quinze dies el 5,3%. La mitjana d’utilització del metropolità és de 3,5 dies a la setmana.

Quant al nombre de viatges que es duen a terme setmanalment, l’enquesta assenyala que, fins a quatre viatges, ho realitzen el 36,5% dels usuaris; deu viatges, el 25,8 %; entre cinc i nou viatges, el 16,1 %; entre onze i dènou viatges, el 13,8 %; i vint o més viatges, el 4,7 %. La mitjana és de 7,43 viatges a la setmana.

Respecte al lloc de residència dels viatgers, un 48,3%, residix en la capital i el 45,5 % en la resta de la província. El 2,4 % és d’una altra província d’Espanya i el 3,8 % viu en l’estranger.

Entre els residents del TRAM de fora de la capital destaca El Campello, que aporta el 10,8 % del total de viatgers; Sant Vicent del Raspeig, amb el 9,5 %; Sant Joan, amb el 9,1%; La Vila Joiosa, amb el 5,5 %; Benidorm, amb el 4,4 %;  i Altea, amb el 1,3 %.  

Valoració del servici

Els clients han atorgat una valoració de 8,52 punts sobre 10 al servici global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa del TRAM d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2019.

Este és el resultat més elevat de satisfacció de la història des que en 2006 s’iniciara la realització d’este tipus d’enquestes als seus clients, en les que sempre s’ha aconseguit els 8 punts com a mínim.

El percentatge d’usuaris que es considera “satisfet” amb el servici que es presta és del 95,1%, mentres que el que el qualifica de “normal”  és del 3,9%. Només l’1% se sent “insatisfet” el seu funcionament.

Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són seguretat en el trajecte (9,04); accessibilitat al tren (8,98); senyalització (8,89); l’accesibidad a l’estació (8,85) i l’amabilitat/atenció d’empleats (8,70) punts.

Notícies relacionades

17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...
12 - 02 - 2024

El pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia preveu prolongar la Línia 10, desenvolupar les futures Línies 11 i 12 i construir tres grans intercanviadors

La consellera Pradas, acompanyada per l'alcaldessa Catalá, ha presentat el projecte d'ampliació nord-sud el primer pas del qual són les...
03 - 02 - 2024

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable, 8,16 punts sobre 10, els servicis que presta FGV a la província

La valoració positiva és del 92,2%, en sumar el 23,4% que ho qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant...