Data
02 de May de 2016

El 47,6 per cent dels usuaris de Metrovalencia preferix viatjar amb metro o tramvia abans que utilitzar un altre mitjà de transport

El número mitjà de viatges a la setmana és de 8,3 i la freqüència d’ús de dilluns a divendres el 64,5 per cent

Uno de cada tres usuaris es desplaça per la xarxa amb major assiduïtat que en l’exercici anterior

La valoració general dels clients és de 7,83 punts sobre deu i el bonometro és el títol de transport més utilitzat

El 47,6 per cent dels usuaris de Metrovalencia preferix viatjar amb metro o tramvia enfront d’altres opcions de transport, tant públiques com privades, segons es desprén de l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC), realitzat a finals de 2015, després d’efectuar 3.127 entrevistes entre els viatgers majors de 15 anys de metro i tramvia. El resultat obtingut en esta enquesta és superior al d’anys anteriors en els que este percentatge es va situar entre un 35 i un 41 per cent.
 
Esta dada s’ha obtingut al preguntar als viatgers pels motius pels quals utilitzen els servicis de Metrovalencia, entre els que també s’apunten que el 22,6 per cent admet que no pot aparcar el seu vehicle particular en el lloc de destí; el 33,2 per cent no té un mitjà privat per a desplaçar-se o que el 8,5 per cent no disposa en la seua zona de mig públic per a moure’s fins al seu destí.
 
La freqüència amb què els usuaris de Metrovalencia utilitzen el metro o el tramvia per a desplaçar-se es va incrementar en 2015 respecte a 2014, segons es constata en l’informe de l’Índex de Satisfacció del Client del passat any. L’enquesta revela que el 32,1 per cent dels clients assegura que va viatjar amb major assiduïtat, mentres que el 56,5 per cent ho va fer amb la mateixa i el 11,4 per cent un menor nombre de vegades.
 
Entre els passatgers que afirmen realitzar una major freqüència de moviments per la xarxa, el 71 per cent declara que la raó d’això és perquè ha de desplaçar-se enguany més vegades; el 20,9 per cent assenyala que el trajecte que ara necessita encaixa millor amb el metro o tramvia; el 3,2 per cent argumenta qüestions econòmiques per a fer-ho; el 3,2 per cent assevera que en l’actualitat li “agrada” més viatjar amb metro o tramvia; el 1,3 per cent puntualitza que té un lloc de residència diferent i el 0,9 per cent reconeix que ja no disposa d’un altre mitjà privat per a desplaçar-se.
 
Quant a la freqüència d’ús, el 64,5 per cent dels enquestats recalquen que utilitzen el metro i/o tramvia de dilluns a divendres; el 19,3 per cent dos o tres vegades a la setmana; el 7,5 per cent cada quinze dies; el 6,8 per cent un dia a la setmana i el 2 per cent una vegada esporàdicament.
 
El número mitjà de viatges a la setmana se situa en 8,3 ja que el 39,1 per cent realitza 10 viatges setmanals; el 22,7 per cent fins a 4 viatges setmanals; l’11 per cent entre 11 i 19 viatges setmanals; el 5,4 per cent indica que no ha viatjat en l’última setmana i el 5,4 per cent ho ha fet en 20 o més vegades.
 
El tipus de títol de transport utilitzat és majoritàriament el bonometro, en concret el 73,9 per cent dels usuaris. Li seguixen el bitllet senzill, amb el 3,8 per cent; el bo 60×60, amb el 2,1 per cent i l’Anada i Tornada, amb el 1,8 per cent. Els títols integrats, els que combinen amb un altre mitjà de transport alié a FGV (autobusos) s’eleven al 17 per cent, mentres que no integrats, els propis de l’empresa pública de transport ferroviari, signifiquen el 81,6 per cent.
 
Valoració dels usuaris
 
Els clients han atorgat una valoració de notable, 7,83 punts en concret sobre deu, al servici global de transport que presta Metrovalencia. Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients  són la seguretat en el trajecte (8,30 punts), que no hi haja cues en l’adquisició de bitllets (8,15), senyalització (8,11), rapidesa (8,06) i neteja dels trens (7,98).
 
La Línia 5 (Marítim Serrería-Aeroport) és la millor valorada pels clients amb 8,10 punts. Li seguixen la Línia 7 (Marítim Serrería-Torrent Avinguda) i la Línia 9 (Alboraya Peris Aragó-Riba-roja de Túria), ambdós amb 8,03; la Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) amb 7,81;  la Línia 6 (Tossal del Rei-Marítim Serraría) i la Línia 8 (Marítim Serrería-Marina Reial Joan Carles I), ambdós amb 7,80; la Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda) amb 7,73; la Línia 4 (Mes del Rosari-Doctor Lluch) 7,63 i la Línia 1 (Bétera-Villanueva de Castelló) amb 7,61 punts.

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...