Data
04 de February de 2023

El 70% de les persones usuàries de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

  • Els moviments per raons laborals aglutinen el 41,8% i els acadèmics el 28,5%
  • El 45,3% de passatgers i passatgeres resideix en la capital, el 51,9% en la resta de la província i el 2,8% en una altra zona d’Espanya o de l’estranger

El 70,1% de les persones usuàries de Metrovalencia, prop de tres de cada quatre, es desplaça per la xarxa de metro i tramvia per motius de treball o estudis, segons es constata en l’informe de l’Índex de Satisfacció del Client 2022, realitzat després d’efectuar 3.272 entrevistes amb un error estadístic per a les dades globals del +1,71% per a un interval de confiança del 95,5% entre els viatgers i viatgeres majors de 15 anys de metro i tramvia. En concret, els moviments relacionats amb l’ocupació laboral representen el 41,8% i els acadèmics el 28,5%.

Les línies de metro són més utilitzades per a viatjar per motius de treball que per estudis, situació que s’inverteix en les línies de tramvia 4 i 6, mitjà de transport utilitzat més sovint pels estudiants que per les persones ocupades.

Altres motius de viatge són per oci (10,7%); les visites a familiars o amistats (9,1%); gestions (5%); compres (4,6%); serveis mèdics (3,7%); o turisme (1,5%).

Quant al sector d’activitat en què treballen les persones usuàries de Metrovalencia, el 13,2% ho fa en comerç; el 12,2% en sanitat; en hostaleria, el 10,6%; el 9,4% en docència; el 8,8% en neteja o residus urbans; el 8,5% en indústria; el 6% en funció pública; el 5,6% en construcció; el 5,5% són cuidadors o empleats de llar; el 3% en cultura i oci; i el 0,8% en turisme.

Residència

L’enquesta del ISC revela que el 45,3% de les persones usuàries viu en la capital, el 51,9% resideixen en la resta de la província i el 2,8% en una altra província d’Espanya o a l’estranger.

Dins de la província de València, el municipi de Torrent aglutina el 6,3% dels desplaçaments en Metrovalencia; Mislata el 4,5%; Burjassot el 3,6%; Paterna el 3,4%; Manises el 2,4%; Paiporta el 2,2%; Alboraia el 2%; Riba-roja de Túria el 2%; Quart de Poblet el 1,8%; Moncada el 1,6%; Massamagrell el 1,5%; Picassent el 1,5%; Meliana el 1,4%; i Rafelbunyol l’1%;

Valoració de les persones usuàries

Les persones usuàries han atorgat una valoració de notable alt, 8,25 punts sobre 10, al servei global de transport que presta Metrovalencia, la més alta de la història des que es realitzen aquest tipus d’enquestes entre els viatgers i viatgeres de metro i tramvia fa ja 23 anys.

D’entre els 19 factors valorats pels viatgers i viatgeres en l’enquesta del ISC relacionats amb el servei que presta FGV a València i la seua àrea metropolitana, 18 milloren la seua puntuació respecte a 2021 i un es manté igual. De fet, d’aqueixos 19 apartats, tretze d’ells obtenen més de 8 punts, cinc més de 7 i un més de 6 punts.

Els aspectes del servei que han rebut millor valoració per part dels clients són la seguretat en el trajecte (8,69); senyalització (8,62); accessibilitat al tren (8,57); rapidesa (8,54) i que no hi haja cues i siga fàcil adquirir el bitllet (8,40 punts).

Notícies relacionades

17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...
12 - 02 - 2024

El pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia preveu prolongar la Línia 10, desenvolupar les futures Línies 11 i 12 i construir tres grans intercanviadors

La consellera Pradas, acompanyada per l'alcaldessa Catalá, ha presentat el projecte d'ampliació nord-sud el primer pas del qual són les...
03 - 02 - 2024

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable, 8,16 punts sobre 10, els servicis que presta FGV a la província

La valoració positiva és del 92,2%, en sumar el 23,4% que ho qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant...