Data
04 de February de 2023

El 70% de les persones usuàries de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

  • Els moviments per raons laborals aglutinen el 41,8% i els acadèmics el 28,5%
  • El 45,3% de passatgers i passatgeres resideix en la capital, el 51,9% en la resta de la província i el 2,8% en una altra zona d’Espanya o de l’estranger

El 70,1% de les persones usuàries de Metrovalencia, prop de tres de cada quatre, es desplaça per la xarxa de metro i tramvia per motius de treball o estudis, segons es constata en l’informe de l’Índex de Satisfacció del Client 2022, realitzat després d’efectuar 3.272 entrevistes amb un error estadístic per a les dades globals del +1,71% per a un interval de confiança del 95,5% entre els viatgers i viatgeres majors de 15 anys de metro i tramvia. En concret, els moviments relacionats amb l’ocupació laboral representen el 41,8% i els acadèmics el 28,5%.

Les línies de metro són més utilitzades per a viatjar per motius de treball que per estudis, situació que s’inverteix en les línies de tramvia 4 i 6, mitjà de transport utilitzat més sovint pels estudiants que per les persones ocupades.

Altres motius de viatge són per oci (10,7%); les visites a familiars o amistats (9,1%); gestions (5%); compres (4,6%); serveis mèdics (3,7%); o turisme (1,5%).

Quant al sector d’activitat en què treballen les persones usuàries de Metrovalencia, el 13,2% ho fa en comerç; el 12,2% en sanitat; en hostaleria, el 10,6%; el 9,4% en docència; el 8,8% en neteja o residus urbans; el 8,5% en indústria; el 6% en funció pública; el 5,6% en construcció; el 5,5% són cuidadors o empleats de llar; el 3% en cultura i oci; i el 0,8% en turisme.

Residència

L’enquesta del ISC revela que el 45,3% de les persones usuàries viu en la capital, el 51,9% resideixen en la resta de la província i el 2,8% en una altra província d’Espanya o a l’estranger.

Dins de la província de València, el municipi de Torrent aglutina el 6,3% dels desplaçaments en Metrovalencia; Mislata el 4,5%; Burjassot el 3,6%; Paterna el 3,4%; Manises el 2,4%; Paiporta el 2,2%; Alboraia el 2%; Riba-roja de Túria el 2%; Quart de Poblet el 1,8%; Moncada el 1,6%; Massamagrell el 1,5%; Picassent el 1,5%; Meliana el 1,4%; i Rafelbunyol l’1%;

Valoració de les persones usuàries

Les persones usuàries han atorgat una valoració de notable alt, 8,25 punts sobre 10, al servei global de transport que presta Metrovalencia, la més alta de la història des que es realitzen aquest tipus d’enquestes entre els viatgers i viatgeres de metro i tramvia fa ja 23 anys.

D’entre els 19 factors valorats pels viatgers i viatgeres en l’enquesta del ISC relacionats amb el servei que presta FGV a València i la seua àrea metropolitana, 18 milloren la seua puntuació respecte a 2021 i un es manté igual. De fet, d’aqueixos 19 apartats, tretze d’ells obtenen més de 8 punts, cinc més de 7 i un més de 6 punts.

Els aspectes del servei que han rebut millor valoració per part dels clients són la seguretat en el trajecte (8,69); senyalització (8,62); accessibilitat al tren (8,57); rapidesa (8,54) i que no hi haja cues i siga fàcil adquirir el bitllet (8,40 punts).

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...