Data
06 de February de 2017

Els usuaris de Metrovalencia milloren la seua valoració dels servicis que presta FGV

Quasi el 90% valora satisfactòriament el servici. Un 8% es manté indiferent i el rebuig no supera el 3%

Els clients atribuïxen millor valoració a la seguretat en el trajecte, l’absència de cues en la compra de bitllets i la senyalització

El perfil mitjà de l’usuari és dona, de 35 anys, amb estudis secundaris i treball per compte d’altri

Els clients han atorgat una valoració de notable, 7,93 punts sobre 10, al servici global de transport que presta Metrovalencia, d’acord amb els resultats del  Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2016, realitzat després d’efectuar 3.013 entrevistes amb un error estadístic per a les dades globals del +1,8% per a un interval de confiança del 95,5% entre els viatgers majors de 15 anys de metro i tramvia. Esta nota suposa un increment de 0,10 punts respecte a 2015.
 
La valoració d’acceptació és del 89,3%, al sumar el 24,2% que el qualifiquen com “Bé”, el 53% com “Prou bé” i el 12,1% com “Molt bé”. La valoració d’indiferència és del 7,8%, percentatge que coincidix amb la qualificació de “Regular”. La valoració de rebuig és del 2,9%, al sumar el 0,2% de la qualificació “Molt malament”, l’1% del “Prou mal” i el 1,7% del “Mal”.
 
Les dades registrats en esta enquesta consoliden els resultats obtinguts en anys anteriors i abonen l’aposta per la promoció i ús del transport públic que impulsa la Conselleria d`Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori que dirigix María José Salvador.
 
D’entre els 22 factors valorats pels viatgers en l’enquesta de l’ISC relacionats amb el servici que presta FGV a València i la seua àrea metropolitana, dènou superen la qualificació de 7 punts. Cap atribut queda per davall de sis punts. És a dir, fins als aspectes menys valorats obtenen una nota de “Bé” per als clients.
 
Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són que no hi haja cues en l’adquisició de bitllets (8,20 punts); la seguretat en el trajecte (8,19); senyalització (8,19), rapidesa (8,08) i neteja dels trens (8,03).
 
Amb menor valoració se situen, sempre amb més de 6 punts, el preu dels bitllets (6,06 punts), la massificació de viatgers (6,67), la freqüència de pas (6,70), la temperatura adequada (7,25) i el funcionament de les escales mecàniques (7,27). És a dir, els factors menys valorats aconseguixen un “Bé” o “Notable” de nota.
 
La Línia 7 (Marítim Serrería-Torrent Avinguda) és la millor valorada pels clients amb 8,16 punts. Li seguixen la Línia 5 (Marítim Serrería-Aeroport) amb 8,15 i la Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) amb 8,01. Després se situen la Línia 6 (Tossal del Rei-Marítim Serrería) i la Línia 8 (Marítim Serrería-Marina Reial Joan Carles I), amb 7,97 punts; la Línia 9 (Alboraya Peris Aragó-Riba-roja de Túria), amb 7,97; la Línia 4 (Mes del Rosari-Doctor Lluch), amb 7,85; la Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda), amb 7,80; i la Línia 1 (Bétera-Villanueva de Castelló) amb 7,62 punts.
 
Perfil del viatger de Metrovalencia    

 
Segons l’informe de 2016, el nombre de dones que utilitzen els servicis de Metrovalencia que suposen el 64,4% del total de viatgers, per la qual cosa els hòmens són 35,6%. El 90,9% són espanyols i el 9,1% restant estrangers.
 
Quant a l’edat, la mitjana se situa entorn dels 35,1 anys, sent el segment de la població de 40 o més anys el més significatiu amb el 38,4%. Els menors de 25 representen el 35,75% i, la població entre 25 i 39 anys, aconseguix un 25,9%.
 
El 45,4% dels usuaris de Metrovalencia ha realitzat estudis secundaris, un 32,2% té formació universitària i el 22,4 per cent ha efectuat estudis primaris.
 
En conte a l’ocupació, un 46,9% dels clients de Metrovalencia són treballadors per compte d’altri; el 34% són estudiants; el 6,5% es troben en situació de desocupació laboral; un 4,9% són jubilats i pensionistes; un 4,4% es declara ama de casa; i un 3,4% són autònoms.
 

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...