Data
06 de February de 2017

Els usuaris del TRAM d’Alacant valoren amb 8,38 punts el servici del metropolità

El perfil majoritari del client és dona, de 35 anys, amb estudis mitjans i treball assalariat 

 
Els atributs millor valorats són funcionament d’escales i ascensors, senyalització, seguretat i puntualitat 
 
La Línia 2 Luceros-Sant Vicent del Raspeig lidera les valoracions de la xarxa amb  8,45 punts

Els clients han atorgat una valoració de 8,38 punts sobre 10 al servici global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa del TRAM Metropolità d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2016, realitzat el passat setembre, després d’efectuar 1.515 entrevistes entre els viatgers majors de 15 anys de les tres línies de tramvia, tren-TRAM i tren convencional. 

La valoració per línies assenyala que la Línia 2 (Luceros-Sant Vicent del Raspeig) se situa un any més al capdavant de trajectes millor valorats, amb una puntuació de 8,45. Li seguixen Línia 3 (Luceros-El Campello) i Línia 1 Luceros-Benidorm), amb 8,35 punts; Línia 9 (Benidorm-Denia), amb 8,34 i, finalment amb 8,29 punts la Línia 4 (Luceros-Plaza de La Corunya).

Les dades obtingudes enguany en esta enquesta consoliden els bons resultats obtinguts en anys anteriors i l’aposta per la promoció i ús del transport públic que des de la Conselleria de Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori que dirigix María José Salvador es realitza. Prova d’això és que en esta enquesta s’aconseguix una valoració superiora als 8 punts en el conjunt de totes les línies de FGV a Alacant. 

El TRAM d’Alacant va registrar durant el passat any un total de 10.432.487 usuaris en les línies de tramvia, tren-TRAM i tren convencional, la qual cosa suposa un increment del 1,40 % i continuar amb l’increment de viatgers dels últims exercicis, tornant a superar els deu milions de clients.
Els resultats obtinguts també són conseqüència de mesures com la no pujada de tarifes en els anys 2016 i 2017, la celebració del Dia sense Cotxe, oferint servici gratuït, o programant nous servicis nocturns –com en Nadal-, a què se sumen els ja tradicionals servicis addicionals de Fogueres o el Castell de l`Olla.        
 
El que més i menys agrada als viatgers 
 
D’entre els 22 variables valorades pels viatgers en l’enquesta de l’ISC, relacionats amb el servici que presta FGV a Alacant i la seua àrea metropolitana, nou superen els 7 punts de qualificació i 13 sobrepassen els 8 punts.
 
Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són funcionament d’escales mecàniques i ascensors (8,76); senyalització(8,64); seguretat en el trajecte (8,61); puntualitat (8,58 punts); absència de cues (8,55); i compromís amb el medi ambient (8,49).
 
Entre els factors menys valorats destaquen preu (7,15), massificació (7,19); informació sobre interrupcions (7,34) i freqüència de pas (7,40). A pesar de ser les variables que indiquen menor acceptació, totes elles registren valors superiors als set punts.  
 
Com és el viatger del TRAM d’Alacant      
 
Segons l’informe d’enguany, el nombre de dones que utilitzen els servicis del TRAM suposen el 59,7 % del total de viatgers enfront del 40,3 % dels hòmens.  Quant a l’edat, la mitjana se situa entorn dels 35 anys, sent el segment de la població d’entre 30 i 49 anys el més significatiu, amb el 33 %. La Línia 2 posseïx els clients més jóvens, donada la seua utilització per part dels universitaris.
 
El 56,4 % dels usuaris del TRAM ha realitzat estudis secundaris; un 29,9 % posseïx formació universitària i un 18,7 % ha efectuat estudis bàsics. 
 
Respecte a l’ocupació, un 48,6 % dels clients del TRAM són treballadors per compte d’altri; el 31,2 % són estudiants; el 7 % es troba en situació de desocupació laboral; el 5,6 % és jubilat o pensionista; el 4,6 % són empresaris autònoms i el 4,1 % es declara ama de casa.
 

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...