Data
02 de November de 2016

FGV exposa al Cercle Empresarial de la Marina Alta les pròximes actuacions en el tram que unix Calp i Dénia de la línia 9

El director gerent de l’empresa pública ha explicat que durant este mes de novembre començarà una nova fase de les obres previstes
 
En la reunió s’ha analitzat el funcionament del servici alternatiu d’autobús  que es presta en estes poblacions
 
Ambdós entitats han mostrat la seua predisposició per a continuar col·laborant

El director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Angel García de la Bandera, i la delegada a Alacant, Pilar García Reche, han mantingut este matí una nou reunió amb els representants del Cercle Empresarial de la Marina Alta (CEDMA), encapçalaments per la seua presidenta Sonja Dietz, amb l’objectiu d’informar-los de la situació en què es troben les actuacions de modernització previstes en el tram Calp-Dénia de la línia 9 del TRAM d’Alacant, així com del funcionament del servici d’autobús que es presta entre estes poblacions.
García de la Bandera ha explicat que “este mes de novembre començaran els treballs renovació de via, condicionament d’infraestructura d’estacions de Benidorm, Teulada, Gata de Gorgos i Dénia, per un import de 6,7 milions d’euros i un termini d’execució previst d’un any, mentres que de forma paral·lela a estes obres, prosseguiran els treballs per a ampliar els sistemes de seguretat de Bloqueig Automàtic i ATP entre Calp i Dénia”.
 
“Les actuacions previstes seguixen la programació anunciada i al gener de 2017 es licitaran les obres de renovació de via del tram Calp-Teulada, per un import superior als 14 milions d’euros. Al mateix temps, continuaran els tràmits per a la contractació de les actuacions previstes en els trams Teulada-Gata i Gata-Dénia i completar així el procés de modernització de la línia 9 en 2019”, ha explicat el director gerent de FGV. 
 
CEDMA es una Federació d’àmbit comarcal, constituïda i registrada al juliol de 2004 i integrada per associacions empresarials dels més diversos sectors. En total, integra a 1.150 empreses afiliades, 7.500 treballadors, majoritàriament de la província d’Alacant.
 
Com resultat d’esta reunió, els representants d’ambdós entitats han acordat mantindre un contacte fluid i continuat per a conéixer de primera mà el desenrotllament de les actuacions previstes, i plantejar millores en el servici d’autobús que es presta en els municipis afectats. 
Servici alternatiu d’autobús entre Calp i Dénia
García de la Bandera ha explicat als membres de CEDMA que el servici alternatiu d’autobús que presta FGV des del passat 28 de juliol, quan es va suspendre la circulació ferroviària entre Calp i Dénia, “està funcionant amb normalitat i complint els horaris establits i d’enllaç amb els trens que arriben a l’estació de Calp”.
 
FGV presta des del passat 20 d’agost servici de trens i autobusos entre Benidorm i Dénia, cada 60 minuts, en compte dels 75 minuts que es realitzaven amb anterioritat, la qual cosa permet oferir un tren cada hora en el tram Benidorm-Calp i un autobús cada hora entre Calp i Dénia.
A més l’empresa de transport ha ampliat la franja horària de prestació del servici afegint un tren i un autobús més per sentit. Actualment, el primer autobús arriba a Dénia a les 7:41 hores, la qual cosa garantix l’arribada dels jóvens de la Marina Alta a l’IES Historiador Chabàs, i l’últim tren arriba a Dénia a les 22:45 hores.
 
Al seu torn, per a donar cobertura a la demanda de viatgers del primer servici d’autobús que arriba a Dénia este servici es presta amb dos autocars, la qual cosa garantix el transport de bicicletes, proposta que va ser llançada pels representants de CEDMA i que ha sigut posada en pràctica per FGV amb motiu de l’inici del curs escolar. Al migdia el servici d’autobús que ix de Dénia a les 14:45 hores es presta amb dos autobusos pel mateix motiu.

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...